پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

آفتاب ایلام | استاندار ایلام خواستار زمینه‌سازی برای برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع‌دستی در استان شد و گفت: ایجاد نمایشگاه بین‌المللی و داخلی استانی می‌تواند کمک کند تا محصولات استان به نقاط مختلف کشور و جهان صادر شود.




به گزارش آفتاب ایلام ؛حسن بهرام نیا روز یکشنبه در دیدار با کارکنان میراث فرهنگی ایلام اظهار داشت: گردشگری یک صنعت اشتغال‌زاست که در کشورهای مختلف سرمایه‌گذاری‌های کلانی برای توسعه این صنعت انجام شده و استان ایلام در زمینه گردشگری قابلیت‌های فراوانی دارد که می‌توان از آنها در زمینه رشد گردشگری و حل مشکل اشتغال استفاده کرد.

وی با بیان اینکه میراث‌فرهنگی استان در حوزه‌های مختلف نسبت به گذشته پویاتر شده است، افزود: برای پیشرفت و رونق صنعت گردشگری با توجه به نیاز استان باید زیرساخت‌های مورد نیاز آنرا فراهم کنیم.

استاندار ایلام به شرایط اقلیمی ، جغرافیایی و گردشگری استان اشاره کرد و یادآور شد: شرایط آب و هوایی، منابع طبیعی بکر، همجواری با کشور عراق و از همه مهم‌تر وجود گردشگران مذهبی، استان ایلام را به یکی از مناطق مستعد سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام نیز در این نشست گفت: با نگاه مثبت و حمایت‌هایی که استاندار ایلام نسبت به حوزه گردشگری دارد، می‌توان مشکلات این صنعت را حل کرد

فرزاد شریفی تاکید کرد: استان ایلام با دارا بودن بیش از ۱۵۰۰ جاذبه اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری از قابلیت‌های فراوانی برای جذب گردشگران برخوردار است.

شریفی ادامه داد: بحث توسعه استان در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری مورد بررسی قرار می‌گیرد و در تلاشیم در این حوزه‌ها تحول ایجاد کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: استان ایلام در حوزه‌های گردشگری، تاریخی، طبیعت گردی، زیارتی دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی است که تلاش می‌شود در آینده‌ای نزدیک زیرساخت‌های لازم در این استان فراهم شود.

منبع ایرنا



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان