جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام |مدیرکل استاندارد استان ایلام از انجام ۲ هزار و ۱۲۸ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه در سطح استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

مهناز همتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار آفتاب ایلام اظهار داشت:در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل و به منظور حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد و استمرار کیفیت محصولات تولیدی، در شش ماهه ی نخست امسال ۲ هزار و ۱۲۸ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه تحت پوشش در استان ایلام انجام گرفته است.

وی گفت: همچنین این مدت (نیمه نخست سال) ۳۹ مورد صدور و تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد، ۳۴ مورد صدور گواهی تأییدیه تجهیزات بازی و ۷۱ مورد تاییدیه آسانسور در استان انجام شده است.

وی افزود: طی این بازه زمانی ۳۲۹ فقره نمونه برداری از مراکز تولید و ۷۶ مورد نمونه برداری طرح طاها انجام شده است.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به صدور کالای استاندارد از مرز مهران در نیمه نخست سال جاری یادآور شد: ۷۵ هزار و ۸۵۸ هزار تن کالای استاندارد طی مدت یاد شده از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

همتی تاکید کرد: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

وی اضافه کرد: این مدت بیش از ۱۸۲ تن کالای استاندارد از مرز مهران وارد کشور شده است.

مدیرکل استاندارد استان ایلام ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی برای ۸۰۸ فقره پرونده صادراتی و ۱۰ فقره پرونده وارداتی مجوز (صادرات و واردات) صادر شده است.

همتی بیان کرد: ۹۵۸ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

سال گذشته ۲۲۰ واحد تولیدی فعال استان زیر پوشش اداره کل استاندارد ایلام قرار گرفت.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان