جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه ای جهت کاهش محرومیت به استان دارد گفت:در دولت سیزدهم تزریق اعتبارات ۱۴۰۱ بر اساس میزان محرومیت استان ها بسته شد.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام ؛علی اکبر بسطامی روز پنجشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ایلام اظهار داشت:در دولت سیزدهم تزریق اعتبارات ۱۴۰۱ بر اساس میزان محرومیت استان ها بسته شد در حالی که سنوات گذشته تخصیص اعتبارات طبق وسعت و میزان جمعیت استان ها بود و در دولت کار و کرامت توجه به ضریب محرومیت مناطق مبنای تخصیص اعتبارات است.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی باید جهت افزایش بودجه های جاری با دستگاه های متبوع خود با وزارتخانه های مربوطه رایزنی کنند.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت:اربعین برای استان تهدید و فرصت است و زیرساخت های تمام استان به موازات زیرساخت های اربعین توسعه یابد.

وی گفت:باید به موازات توسعه زیرساخت های مواصلاتی شهرهای محل تردد زائران، دیگر شهرهای خارج از مسیر تردد زائران نیز راه های مواصلاتی توسعه یابد.

علی اکبر بسطامی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های اربعین به طور جدی در حال پیگیری و اجرا است افزود: تمام توجه های زیرساختی معطوف به اربعین نباشد و همچنین زیرساخت های دیگر شهرها نباید مورد اغفال قرار بگیرد.

بسطامی با تاکید بر اینکه باید برای رفع محرومیت از نقاط دورافتاده ای چون شهرستان هلیلان عدالت و قانون رعایت شود تصریح کرد: برای توسعه و رشد این مناطق محروم باید از توان بنیادهایی چون برکت و مستضعفان استفاده کرد.

نماینده مردم استان از استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی درخواست داشت در کنار مناطق محروم و دورافتاده به نقاط حاشیه شهر ایلام نیز با توجه به عمق محرومیت و کمبود امکانات در این محلات نگاه ویژه شود و در صورت لزوم به بافت شهری و طرح تفصیلی شهر ایلام الحاق شوند.

بسطامی در بخش دیگر سخنان خود به نگاه ویژه‌ای دولت سیزدهم به استان ایلام اشاره کرد و گفت:طبق رایزنی های انجام گرفته با شخص رییس جمهور و هیات وزیران ، این دولت باتوجه به اینکه ایلام در زمره اولین استان های سفر بود، نگاه بسیار ویژه ای به این استان برای رفع یا کاهش محرومیت های آن دارد.

به گزارش آفتاب ایلام، در این نشست که به ریاست استاندار ایلام برگزار شد دستگاه های دارای مصوبات سفر گزارش هایی از آخرین وضعیت مصوبه های سفر ریاست جمهوری ارائه دادند.
سال گذشته رییس جمهور و هیات دولت در هفته ی اول مهرماه به استان ایلام سفر کردند و بنا بر گفته ی استاندار ایلام در آینده نزدیک دور دوم سفر ایت الله رییسی به استان ایلام انجام می شود.



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان