جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام |مدیر کل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: در شش ماهه ی نخست امسال 35کیلومتر راه روستایی استان برای بهره مندی مردم آسفالت و روکش شده است.

به گزارش آفتاب ایلام ،سید زاهدین چشمه خاور با اشاره به اینکه ایجاد راه دسترسی مناسب به روستا موجب توسعه بیش از پیش می‌شود، اظهار داشت: مدت یاد شده (نیمه نخست اول سال)، اجرای پروژه لایه حفاظتی (فوگسیل) به طول ۱۷ کیلومتر و عملیات اجرای میکروسرفیسنینگ به طول ۱۱ کیلومتر در سطح جاده های استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال علاوه بر اقدامات نگهداری راه های استان، بهسازی و اجرای ماسه آسفالت مقاطع از بین رفته رویه راه ها نیز در دستور کار این‌ اداره کل قرار گرفته است، افزود: خط کشی راه ها که از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی محسوب می شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: در بازه زمانی (نیمه اول سال جاری) بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط کشی در سطح جاده های استان انجام شده است

چشمه خاور بیان کرد: نیروهای اداره ایمنی، ترافیک و حریم این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راههای ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می دهند.

به گفته وی، همچنین بیش از ۱۳ هزار تابلو و علائم در سطح جاده های مواصلاتی استان نصب و اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به تلاش راهداران اداره کل در سطح جاده های استان جهت سهولت در تردد زائران اربعین حسینی (ع) یادآور شد: عملیات بهسازی مسیرهای ارتباطی منتهی به مهران و پایانه مسافربری شهید حاج قاسم سلیمانی با جدیت انجام شد.

چشمه خاور در خصوص اقدامات حوزه اربعین این اداره کل گفت: برای سهولت در تردد زائران بیش از ۶۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان در بازه زمانی سه ماهه روکش آسفالت شد.

وی به آمار تردد مسافر و زائر از مرز بین المللی مهران در نیمه نخست امسال نیز اشاره کرد و گفت: این مدت سه میلیون و ۹۵۷ هزار و ۶۸۱ نفر از این مرز تردد (ورود و خروج) کردند.


انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان