شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

آفتاب ایلام | مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: با توجه به آغاز هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان از ۲۴ مهرماه انتخابات انجمن های اولیا و مربیان نیز در مدارس این استان آغاز شده است.




به گزارش آفتاب ایلام ،علی درویشی روز دوشنبه اظهار داشت: این انتخابات در تمامی مدارس با جمعیت بالای ۱۰ نفر دانش آموز برگزار و اعضا انجمن های اولیا و مربیان به تعداد هر انجمن پنج نفر انتخاب می شوند.

وی با ذکر اینکه در مدارس با زیر ۱۰ نفر دانش آموز (روستایی و عشایری) مدیران مدارس امور مربوط به انجمن را انجام می دهند، افزود: در انتخابات انجمن های اولیا و مربیان در هر انجمن پنج نفر از اولیا به عنوان عضو اصلی انتخاب و علاوه بر این مدیر، معاون آموزشی، مربی پرورشی و نماینده معلمان نیز عضو بوده و انجمن اولیا را در هر مدرسه تشکیل می دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام تاکید کرد: همکاری و همفکری در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، استفاده از توان و مهارت های اولیا، مشارکت در انتخاب لباس فرم مدارس، سرویس حمل و نقل دانش آموزان، عضویت در شورای مالی مدرسه، تقدیر از معلمان و دانش آموزان فعال و غیره را از جمله فعالیت های اولیا دانش آموزان در این انجمن های برشمرد.

درویشی تاکید کرد: این انجمن ها بر تمامی امور آموزشگاه از قبیل مسایل تعلیم و تربیت،‌ پرورشی، فوق برنامه، مالی و سیاست های دستگاه آموزش و پرورش نظارت می کنند.

وی ادامه داد: هرگونه تصمیم این انجمن که مغایر با قوانین نباشد و در راستای توسعه نظام تعلیم و تربیت باشد از آن استقبال می شود.

درویشی فعالیت این انجمن ها را در توسعه همه جانبه نظام تعلیم و تربیت مفید دانست و گفت: ‌بدون تردید ارایه مشاوره های لازم از سوی این انجمن ها در پیشبرد نظام آموزشی و تربیتی بسیار حایز اهمیت و مفید است.

۲۴ تا ۳۰ مهرماه هفته پیوند انجمن اولیا و مربیان نامگذاری شده است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان