جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام |امام جمعه ایلام: پمپاژ رسانه ای دشمن غیرت و هویت اصیل مردم ایران را نشانه گرفته است.

 



نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دشمنان با تبلیغات گسترده خود و پمپاژ رسانه ای تهاجم فرهنگی، غیرت و هویت ایرانی ، اسلامی را نشانه گرفته اند.

به گزارش آفتاب ایلام، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز دوشنبه در آیین نخستین اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی نماز کلید بهشت اظهار داشت: دشمن تهاجم فرهنگی و جنگ شناختی جدی و گسترده ای را علیه ایران اسلامی به ویژه نسل جوان و نوجوان شکل داده است.

وی افزود: برای مقابله با حملات فرهنگی دشمنان و معاندان باید برنامه های فرهنگی در حوزه های عفاف و ارتباط با خداوند توسعه یابد و فعالیت های فرهنگی در حوزه دین بیشتر شود.

امام جمعه ایلام یادآور شد: دشمن از ایران قدرتمند بهره مند از هویت غنی ایرانی - اسلامی وحشت دارند و با تحمیل فقر، تحریم، تهدید، جنگ، ترور و فشار اقتصادی راه به جایی نبردند و اکنون وارد جنگ فرهنگی شده اند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: ایجاد ناتوانی و تجزیه ایران در دستور کار دشمن است چرا که آنها تحمل ایران قوی و مقتدر را ندارند ، ایران با تشکیل جبهه محور مقاومت و ایجاد اتحاد نسبی بین مسلمانان منطقه، هیمنه پوشالی آمریکا را در سطح جهان به چالش کشیده است.

وی ادامه داد: ایران در سایه انقلاب اسلامی به رشد علمی، قدرت دفاعی و نظامی بالایی در سطح دنیا دست یافته و به برکت این نظام حتی یک وجب از خاک کشورمان از دست نرفته است.

امام جمعه ایلام گفت: همیشه دشمن در صدد امتیازگیری از ایران بوده که نمونه بارز آن را در سند پیشین برجام در دولت تدبیر و امید را دیدیم و در سند دوم برجام نیز همان قصد فریب و امتیازگیری را داشته اند که ایران این بار خواسته های زیاده خواهانه آنها را نپذیرفت و طرف مقابل را به استیصال کشاند.

کریمی تبار اضافه کرد: دشمن با ایجاد آشوب و ناامنی در ایران تلاش دارد شکست خود را سند دوم برجام را جبران و ایران را مجبور به تحمیل خواسته های خود کند اما در این ۲ وادی هم متحمل شکست شده است.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی در ناآرامی های اخیر با تمام قوا و بسیج تمام نیروهای داخلی و خارجی خود به میدان آمدند و مزدوران آموزش دیده را برای گسترش ناامنی، التهاب هراس افکنی روانه ایران کردند و فجایع تلخی از جمله حرمت شکنی نمادهای دینی و هویتی و حتی سوزاندن افراد را رقم زدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارای پشتوانه های محکم مردمی و غیرت ایرانی است که اجازه تعدی و دست درازی به حریم این کشور را به معاندان داخلی و خارجی نمی دهند و رسانه ها و سلبریتی های همسو با جهان سلطه نیز در برابر جنایات این اشرار هنجارشکن و مظلومیت مردم ایران و حافظان امنیت این کشور سکوت کرده اند.

کریمی تبار ادامه داد: جوانان نسل جدید شناخت دقیقی از معنویات و دفاع مقدس ندارند و باید متولیان فرهنگی و آموزشی راه های درست زندگی و بندگی کردن در برابر خداوند و نیز انس جوانان و نوجوانان با پیشینه این سرزمین را به بچه ها آموزش دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام هم گفت: این جشنواره با تلاش و پیگیری کانون با هدف بهره گیری از فرهنگ نورانی و انسان ساز نماز، ایجاد نشاط و روحیه تعامل در بین کودکان و نوجوانان با مشارکت در برنامه های فرهنگی ، هنری ،دینی و مذهبی و ترغیب کودکان و نوجوانان به انجام فریضه نماز با بهره گیری از زبان هنر و ادبیات طداحی و اجرا شد.

فاطمه رستگار افزود: آثار رسیده به جشنواره در قالب های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی و در بخش های مختلف عکاسی، نقاشی، خاطره نویسی، پادکست قصه گویی، مقاله نویسی، کتابسازی و نشریه دیواری در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسالان به دبیرخانه رسید.

رستگار یادآور شد: از ۵۱۰ نفر شرکت کننده تعداد ۴۵۱ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد ۴۳۰ اثر مربوط به اعضاء ومربیان کانون بود که این آثار توسط ۱۸  داور مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت ۵۲ نفر برگزیده رتبه های اول تا سوم و تعداد ۱۱ نفر نیز شایسته تقدیر شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام نیز در این جشنواره گفت: ایران یک کشور قدرتمند در منطقه استراتژیک خاورمیانه و خلیج فارس بوده و به عنوان قلب و گرانیگاه جهان واقع شده است و موقعیت راهبردی ایران برای کشورهای جهان سلطه اهمیت زیادی دارد.

علی درویشی افزود: دشمن از برنامه های فرهنگی و رشد معنویت در بین مردم ایران می ترسد و تمام هجمه های معاندان علیه فرهنگ و معنویت ایران اسلامی است در حالیکه این نظام با بهره مندی از پشتیبانی و جایگاه مردمی خود مقتدرانه به پیش می رود.

وی با بیان اینکه انقلاب، آرامش و امنیت حاصل مجاهدت رزمندگان و خون شهیدان این سرزمین است، اضافه کرد: جوانان و نوجوانان نباید تحت تاثیر القائات مسموم دشمنان فریب بخورند و ارتباط معنوی خود با خداوند را قطع کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد: پویش خودجوش "من حجابم را دوست دارم لبیک یا خامنه ای" در سطح ۱۰۰ مرکز آموزشی استان به همت دانش آموزان و اولیای مدارس برای مقابله با هجمه های هنجارشکنانه اخیر جبهه معاندان شکل گرفته است که نشان از بصیرت و آگاهی این دانش آموزان دارد.

به گزارش آفتاب ایلام، در آیین نخستین اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی نماز کلید بهشت ازبرگزیدگان برتر این جشنواره در بخش های مختلف تجلیل شد.

افتتاح نمایشگاه آثار اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مربیان آنها، قصه گویی، سرود و پخش پویانمایی با محوریت نماز از دیگر این جشنواره بود و از پوستر دومین جشنواره نماز که  سال آینده برگزار می شود نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان