پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

صدور ۲هزار و ۹۰۰ فقره کارت معاینه فنی وسایل حمل و نقل در ایلام

۱۴۰۱/۰۸/۰۲ ۱۰:۵۲ چاپ کدخبر: 19178

آفتاب ایلام |مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از صدور بیش از ۲ هزار و ۹۷۲ کارت معاینه فنی وسایل حمل و نقل سنگین و نیمه سنگین در ایلام خبر داد.

سید زاهدین چشمه خاور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب ایلام ،عملکرد مراکز معاینه فنی حوزه تحت پوشش این اداره کل را تشریح کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ( هفت ماهه ی سال۱۴۰۱) تاکنون۲ هزار و ۹۷۲ کارت معاینه فنی وسایل حمل و نقل عمومی و برچسب معاینه فنی صادر شده است .

وی با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد هفت درصدی را شاهد هستیم،‌ عنوان کرد:‌ در این مراکز با هدف افزایش سطح ایمنی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط زیست، کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش‌نشانی، موارد ایمنی خودرو و آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، چرخ‌ها، تست‌های آلاینده، کیلومتر شمار و تست نور انجام می‌شود.

چشمه خاور از فعالیت ۲ مرکز معاینه فنی در حوزه تحت پوشش این اداره کل خبر داد و اظهار کرد:‌ در شهرستان چوار یک مرکز و در جنوب استان نیز یک مرکز در شهرستان آبدانان جهت رفاه حال رانندگان و جلوگیری از ورود ناوگان حوزه جنوب به مرکز استان(در جهت کاهش تصادفات و ارائه خدمت به کاربران جاده ای) جهت معاینه فنی خودروها در حال خدمت‌رسانی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ، نظارت بر مراکز معاینه فنی را به صورت دوره‌ای خواند و گفت:‌ نظارت بر این مراکز توسط کارگروه نظارت بر معاینه فنی استان شامل ادارات محیط زیست، پلیس راهور و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود و همه عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی به صورت مکانیزه است.

وی تاکید کرد: به منظور ایمنی ناوگان حمل و نقل قبل از بارگیری مدیران فنی در شرکت های حمل و نقل کنترل های لازم از جمله صدور بارنامه و صورت وضعیت، سلامت خودرو، تکمیل مدارک راننده و زمان حرکت، نوع، ثقل و مهار بار را انجام می دهند.

وی در پایان گفت:با کنترل دقیق و معاینه فنی خوردو ها ضمن کاهش حوادث رانندگی می توان تعداد مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی را کاهش داد.



انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان