پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام |نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: جوان و نوجوان ذاتاً جست‌وجوگر و طغیانگر است و ارتباط‌گیری اصولی با آنها سخت، پیچیده، حساس و زمان‌بر است و باید تبیین‌گران به نحوه درست برخورد با این افراد اشراف و آگاهی داشته باشند و آموزش دهند.



به گزارش آفتاب ایلام، حجت الاسلام اله‌نور کریمی‌تبار امروز در آغاز به کار کارگاه سه‌روزه قرارگاه جهاد تبیین ویژه فرهنگیان استان ایلام اظهار داشت: قدرت رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن بالاست واز همان آغاز انقلاب تاکنون ایران در جبهه‌های ترور، تهدید، تحریم و جنگ رسانه‌ای از سوی دشمنان مواجه بوده است تا روند رشد وپیشرفت کشور متوقف شود.

وی اضافه کرد: پیروزی جمهوری اسلامی، کشور را از تحقیر و خفت زمان پهلوی و حکومت اجانب بر ایران نجات داد و این عزتمندی را به دیگر کشورهای منطقه نیز ارسال کرد که با تشکیل حزب‌الله و جبهه محور مقاومت ونیز تقویت روحیه مبارزه‌طلبی حماس، عظمت افسانه‌ای ارتش اسرائیل در هم شکست.


کریمی‌تبار یادآور شد: ما با دشمن زیرکی مواجه هستیم که با ایجاد و تولید شبهات دینی و فرهنگی در نسل جوان، سعی در پیشبرد اهداف استکباری خود دارد که باید از سوی مسئولان ما دشمن‌شناسی، تبلیغات و نحوه تبلیغات گول‌زننده دشمن به نسل جدید آموزش داده شود.

وی افزود: در برابر این دشمن زیرک و شبهه‌افکن، جهاد تبیین باید به‌طور جدی شکل بگیرد و در این راستا افراد تبیین‌گر از دانش روز و مهارت لازم برخوردار باشند و شیوه برخورد و نیز گرایش خط فکری مخاطب را بدانند و  از جبهه‌گیری در برابر وی اجتناب ورزند.

کریمی‌تبار گفت: اما با وجود این، دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی به قشر جوان و نوجوان و نسل‌های بعد از انقلاب منعکس نشده است و داشته‌ها و آورده‌های افتخارآمیز انقلاب اسلامی در سایه تبلیغات و سیاه‌نمایی دشمنان مغفول مانده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت: خدمات جمهوری اسلامی آن طور که باید بین مردم بیان و تبیین نشده است در حالی که اندیشمندان و محققان خارجی بیشتر از مردم کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاهی و اشراف دارند.

علی درویشی اضافه کرد: قدرت و جایگاه ایران در حوزه‌های علمی، نظامی، صنعتی، ژئوپولیتیک و موقعیت استراتژیک جغرافیایی ایران برای آگاه‌سازی قشر جدید بیان نشده است.

وی با یادآوری اینکه "ما درگیر جنگ بصیرتی با دشمنان هستیم"، ابراز کرد: در این جنگ چند بعد مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دخیل شده است و باید اعتراف کرد دشمن در القای برنامه‌های مسموم خود به مخاطب ایرانی موفق‌تر عمل کرده است و ما در روشنگری‌ها عملکرد موفقی نداشته‌ایم.

درویشی تأکید کرد: دشمنان علم، امنیت و فرهنگ ایران را نشانه گرفته‌اند و وظیفه همه ما روشنگری در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی و صیانت از داشته‌های علمی، فرهنگی، امنیتی و حرکت شتابنده به‌سوی رشد و توسعه است.

به گزارش تسنیم، این کارگاه آموزشی به‌مدت سه روز به‌صورت فشرده با حضور اساتیدی زبده از دانشگاه‌های مطرح کشور از جمله دانشگاه امام حسین و امام صادق(ع) برای فرهنگیان در مباحث مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 
 
 



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان