پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان:

۷۲۱ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در ایلام پرداخت شده است

۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۱۹:۰۰ چاپ کدخبر: 19208

آفتاب ایلام |مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان ایلام گفت: تاکنون ۷۲۱ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در استان پرداخت شده و این اقدامات از الزامات قانون بودجه است

 

به گزارش آفتاب ایلام ؛سعید رشنوادی با اشاره به این که ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در دست اقدام است، اظهار داشت: ۴۰۰ میلیارد تومان این میزان متعلق به بانک ملت و ۱۰۰ میلیارد تومان متعلق به بانک ملی برای طرح های پتروپالایش دهلران و پتروشیمی هلیلان است.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان   با بیان اینکه سیاست دولت کار و کرامت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است و بهترین جایگزین آن درآمدهای مالیاتی است، افزود: در سال جاری ۵۰ درصد درآمدهای مالیاتی در کشور محقق شده است و سیاست وزارت اقتصاد هوشمند سازی درآمدهای مالیاتی و بسته شدن راه های فرار مالیاتی است.


رشنوادی با بیان اینکه طبق قانون ۸۰ درصد منابع بایستی مصرف شود ولی در استان ایلام ۱۳۰ درصد منابع بانکی هزینه شده است، تصریح کرد: بانک های دولتی استان مظلوم واقع شده اند چرا که مصارف آن ها بیشتر از منابع آن هاست. 


وی با اشاره به این که هفته گذشته مشکلات دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد و امور دارایی استان با وزیر اقتصاد مطرح شده است، خاطر نشان ساخت: یکی از موارد مهم مطرح شده انتقال اداره گمرک از مهران به ایلام بود که در این راستا ساختمانی یرای کارهای اداری گمرک در مرکز استان در نظر گرفته شود. 


وی اضافه کرد: انتقال پرونده های مالیاتی شرکت های بهره برداری نفت و گاز از استان کرمانشاه به ایلام با توجه به تولید ۹۵ درصد نفت و گاز جز مشکلات مطرح شده با وزیر اقتصاد بود.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام یادآورشد: ۷۷۴ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوده که ۶۰۵ میلیارد تومان آن محقق پرداخت شده است.


رشنوادی ادامه داد: میزان اعتبار اسناد خزانه اسلامی در استان ۵۱۰ میلیارد تومان بوده و صد درصد اسناد در استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان