شنبه، 08 اردیبهشت 1403| 27 April 2024

آفتاب ایلام |مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: برخی از شهرداری‌های استان در پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها به انجمن کتابخانه در سه سال گذشته هیچ مبلغی از منابع درآمدی خود به حساب انجمن واریز نکرده‌اند.






به گزارش آفتاب ایلام، «سمیه حیدری» صبح امروز در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به اختصاص 320 میلیارد ریال برای تعمیر و بازسازی کتابخانه‌های عمومی ایلام در سال جاری، اظهار داشت: این اعتبار جوابگوی نیازهای این مراکز فرهنگی نبوده، چرا که این اماکن برای تجهیز و تعمیر و نگهداری به اعتبارهای گسترده‌تری نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه سهم هزینه تعمیر برخی کتابخانه‌های شهرستان‌ها در سال جاری 30 میلیون ریال است، افزود: این اعتبار به هیچ وجه جوابگوی نیازهای این مراکز نیست، چرا که برای تقویت سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، خریداری تجهیزات و امکان مورد نیاز مخاطبان به اعتبارهای گسترده‌تری نیاز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام تعداد کتابخانه‌های عمومی این استان را 54 مرکز با 622 هزار و 657 جلد کتاب عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد 6 باب مشارکتی و 48 کتابخانه نهادی بوده که 33 مرکز در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستائی دایر هستند.

به گزارش آفتاب ایلام، 42 کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان ایلام فعال است که از این تعداد هفت کتابخانه در مناطق روستایی دایر است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان