جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
 فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام خبر داد؛

۳۲ کوره زغال غیر مجاز در ایلام معدوم شد/ سامانه ۱۵۰۴ آماده پاسخگویی به گزارشات مردمی

۱۴۰۱/۰۸/۲۳ ۱۰:۲۳ چاپ کدخبر: 19286

آفتاب ایلام |فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: طی ۷ ماهه سال جاری ۵ هزار و ۶۴۶کیلو زغال کشف و ۳۲ کوره زغال غیر مجاز نیز معدوم شده است.


  


به گزارش آفتاب ایلام؛ سرهنگ علیرضا بیگلری اظهار داشت: اکیپ گشت های حفاظت از منابع طبیعی بصورت شبانه روزی مسئول حراست از ۱میلیون و ۷۵۴هزاز هکتار از اراضی ملی می باشند.

وی افزود: در جهت سهولت در دسترسی سریع به انجام فعالیت ها در کلیه شهرستان های استان ۱۲فرماندهی پاسگاه ویژه و ۵ فرماندهی بخش در زرین آباد،ماژین،هندمینی،زردلان وآسمان آباد مستقر می باشد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام بر ضرورت بهره گیری از مشارکت مردم جهت جلوگیری از وقوع حریق در مناطق جنگلی و مرتعی تاکید و تصریح کرد:کاهش و پیشگیری از آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی نیازمند مشارکت مردم بوده و مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی و یا تخریب و تصرف از طریق شماره شبانه روزی ۱۵۰۴گزارشات خود را اطلاع دهند.

سرهنگ بیگلری، سامانه ۱۵۰۴ را پل ارتباطی همشهریان با یگان حفاظت منابع طبیعی در استان خواند و ادامه داد: در مدت ۷ماهه سال‌جاری تعداد ۶۳۶مورد تماس با مرکز صورت گرفته که ۳۰۳مورد آن صحت داشته و ۳۳۳مورد آن نیز غیرمرتبط بوده که ارشاد و راهنمایی لازم صورت گرفته است.

وی در ادامه به اقدامات مهم یگان حفاظت از منابع طبیعی در حوزه کشفیات اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت ۵ هزار و ۶۴۶کیلو زغال کشف و ۳۲ کوره زغال غیر مجاز نیز معدوم شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام افزود: در این مدت تعداد ۲۶۲ نفر از متهمانی که به منابع طبیعی تعرض کرده اند نیز شناسایی و تحویل مراجع قضائی شده اند.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر آمار حریق نسبت به سال گذشته ،اظهار داشت: با تلاش مجموعه همکاران در مجموعه حفاظت ازمنابع طبیعی ۲۳۸هکتار از اراضی تصرف شده به نفع دولت به اراضی ملی بازگردانده شده است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان