سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403| 30 April 2024

آفتاب ایلام |نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: باید برای ارتقای تفکر بسیج در جامعه بیش از پیش کار شود و بسیجیان متعهد به نظام و انقلاب نسبت به دیگران یک مزیت هایی داشته باشند.




به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در نشست با اعضای شورای بسیج استان ایلام، با بیان اینکه سخنان رهبری در مورد عملکرد بسیجیان نباید معطوف به هفته بسیج باشد،اظهار داشت:نقش بسیج و عملکرد جهادی آن در سازندگی و عمران کشور بی بدیل بوده و دولت های مختلف از تلاش های بسیجیان بخوبی بهره گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه روحیه بسیجی باید استمرار داشته باشد، افزود: جذب نیروها در ادارات باید با اولویت افراد بسیجی باشد که دغدغه نظام را دارند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: باید روحیه ایثار و فداکاری بسیجی در جامعه ترویج  شود و اجرای فرامین رهبری در خصوص بسیج نباید معطوف به هفته بسیج باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان اینکه یکی از وظایف ما معرفی خدمات و اهمیت جایگاه بسبج است، ادامه داد: در جامعه برخی افراد جاهل با تبعیت از دشمنان و معاندان به بسیج توهین می کنند بدون آنکه از نقش و دستاوردهای بسیج و جایگاه والای آن آگاه باشند.

وی اضافه کرد: تشکیل بسیج در اوایل انقلاب برای دفاع از کشور بود اما به تدریج تکلیف بسیج فراتر رفت و امام راحل با نگاه ژرف و عمیق آینده نگرانه خود خواستار تشکیل بسیج در حوزه های علمیه و دانشگاه ها را به عنوان ۲ مرکز مهم راهبردی با هدف جلوگیری از نفوذ دشمنان را صادر کرد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام هم گفت: بسیج یک استراتژی دفاعی، سیاسی و نظامی، یک حقیقت و شجره طیبه است که ریشه آن اعماق وجودی جامعه به عنوان خط مقدم مبارزه با استکبار شکل گرفته و جهانی سازی به شیوه غربی را به چالش کشیده است و از حیثیت مظلومان و آزادی خواهان جهان دفاع می کند.

سردار جمال شاکرمی افزود: بسیج یک تفکر و جریان ساز و دستاورد ساز است که در همه مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی حضور دارد و یک نیروی پیشرونده است و امروز تفکر بسیجی در کشورهای مختلف منطقه و جهان گسترش یافته است.

وی تاکید کرد: باید تفکر بسیج در سطح جامعه تقویت و در همه ابعاد اشاعه یابد تا جبهه مبارزه با استکبار توسط قدرت بسیج تقویت شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام به برخی برنامه های هفته بسیج اشاره کرد و ادامه داد: ۱۴۱ عنوان برنامه در بخش های مختلف از یکشنبه آینده شروع می شود، تجمع بزرگ بسیجیان در پنجم آذرماه، همایش ورزش همگانی، حضور قشر بسیج در نماز جمعه، برگزاری آیین آبروی محله و یادواره ها از جمله این برنامه ها هستند.

شاکرمی به مقوله جهاد تبیین به عنوان مهم ترین و دغدغه رهبری اشاره کرد و یادآور شد: تا پایان سال جاری اجرای برنامه های جهاد تبیین برای ۱۲۰ هزار نفر از اقشار مختلف انجام می شود.

 
انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان