جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام گفت: در مبحث تبصره ۱۸ تحقق ۲۰۰ میلیارد تومان برای استان پیش بینی شد، که تاکنون هفت میلیارد تومان آن تحقق یافته که این رقم اندک بیانگر فاصله زیاد با مبلغ پیش بینی شده است.

به گزارش آفتاب ایلام، سعید رشنوادی در نخستین همایش معاونان پشتیبانی ادارات کل استان‌ ایلام اظهار داشت: تبصره ۱۸ یکی از مهمترین منابع درآمدی دولت است که در استان عملکردها در این حوزه مناسب و مطلوب نیست.

وی افزود: طبق تبصره ۱۸ املاک مازاد ادارات و دستگاه ها برای فروش در حال احصا و رصدگیری است که ماحصل فروش این اراضی به خود آن دستگاه اجرایی تعلق می گیرد یا برای تکمیل پروژه های ناتمام و یا هزینه های جاری ادارات هزینه خواهد شد.

رشنوادی یادآور شد: مدیران و ادارات باید در معرفی املاک مازاد دستگاه های خود همکاری کنند و بازدیدهای میدانی برای احصای این زمین ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: افزون بر ۴۰ ملک مازاد اداری در متراژهای بالا در داخل شهر ایلام شناسایی شده است که این اراضی باید تعیین تکلیف شوند چرا که از محل این زمین می توان برای تولید مسکن ارزان قیمت و انبوه سازی استفاده کرد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی در مورد اسناد خزانه اسلامی هم توضیح داد: اسناد خزانه اسلامی در سال گذشته افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان بود و امسال تاکنون ۳۰ میلیارد تومان آن جذب شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین منابع درآمدی دولت مالیات است، افزود: از ۷۳۰ میلیارد تومان تحقق پیش بینی شده برای مالیات در سال جاری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان آن تحقق یافته است.

رشنوادی با اشاره به اینکه ۴۷ درصد کل بودجه دولت از منابع مالیاتی تامین می شود، گفت: در سال ۱۴۰۰ رقم ۲۷۴ هزار میلیاردتومان درآمد مالیاتی دولت بود که برای سال جاری تحقق ۴۵۴ هزار میلیارد تومان وصول مالیات پیش بینی شده است که تاکنون در نیمه نخست ۲۳۱ هزار میلیارد تومان آن محقق شده است که عمده این مالیات در جهت ارائه خدمات شهری و زیربنایی هزینه می شود.

وی ادامه داد: در گذشته عمده درآمد دولت تک محصولی و متکی به نفت بود هر چند
در دولت های پیشین اقداماتی برای افزایش منافع درآمدی انجام گرفت اما در دولت سیزدهم این تلاش ها بیشتر شده است.

مدیرکل اقتصادی و دارایی یادآور شد: قسمتی از درآمدهای دولت از محل تبصره ۱۸، صدور اسناد خزانه اسلامی، درآمدهای غیرنفتی و الکترونیکی کردن مالیات ها تامین می شود.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان