چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403| 24 April 2024

آفتاب ایلام | مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام گفت: مطالعه در دوران کودکی و نوجوانی یکی از عناصر اصلی و تأثیرگذار در شکل‌گیری شخصیت بوده و آشنا کردن این نسل با کتاب و کتاب‌خوانی تأثیر بسزایی در رشد و تکامل ابعاد مختلف شخصیتی آنها دارد.




به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، فاطمه رستگار  روز سه شنبه در جشن بزرگ در سایه سار کتاب از مجموع برنامه های مهراوه فرهنگی بخوانیم و بدانیم به مناسبت هفته گرامیداشت کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی از محورهای اصلی و اولویت دار فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است.

وی افزود: توجه به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجب داشتن جامعه ای سالم در سایه تربیت افرادی سالم و دانا خواهد شد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش بی‌بدیلی در این فرآیند دارد.

رستگار با بیان اینکه تلاش مربیان کانون هم متمرکز بر موضوع کتابخوانی است، ادامه داد: مهم‌ترین رسالت و محوری‌ترین فعالیت کانون برای اعضا مقوله کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی یادآور شد: مناسبت‌های ملی و بین‌المللی فرصت مناسبی جهت تاکید بیشتر بر ارتباط کودکان و نوجوانان با کتاب و بهانه‌ای برای ورود کتاب به زندگی کودکان و نوجوانان است، چرا که اُنس کودکان با کتاب تضمینی بر استحکام تربیت و فرهیختگی نسل آینده یک جامعه است.

رستگار با اشاره به اینکه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب‌های مورد علاقه کودکان و نوجوانان را به صورت داستان سرایی و با مهارت خاص برای اعضا می خوانند و زمینه را برای رونق مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی در افراد ایجاد می کنند، اضافه کرد: عضویت کودکان و نوجوانان در کانون‌های پرورش فکری باعث شناخته شدن استعدادهای آنها می شود تا در آینده بتوانند با مدیریت صحیح به اهداف خود برسند.

به گزارش ایرنا، این برنامه در محل مجتمع شهدای کودک شهر ایلام با همکاری و مشارکت مراکز ثابت شهر ایلام و سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این برنامه از حبیب‌الله محمودیان نویسنده و مؤلف پیشکسوت و برگزیدگان طرح های خلاق کتابخوانی از مراکز مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجلیل شد.

 همچنین در پایان این مراسم از شهین نادری مسئول مرکز  شماره یک، شیرین محمدی مسئول مرکز شهدای کودک و  فاطمه نیازی مسئول مرکز بدره به عنوان  برگزیدگان طرح های خلاق کتابخوانی تقدیر شد.

 
انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان