جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت:در هفته ی بسیج هفت هزار و ۲۰۰ ریزبرنامه در بخش های مختلف نظیر خدماتی، عمرانی، زیربنایی، محرومیت زدایی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی در ۱۵ سرفصل اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، سردار جمال شاکرمی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسب هفته بسیج، اظهار داشت:ارائه ۲۰ میلیارد ریال خدمات درمانی، اعزام ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم و دورافتاده، اعزام هشت هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور، پیاده روی خانوادگی، انجام اردوهای پیشرفت و آبادانی ویژه دانش آموزان و دانشجویان برای بازدید از صنایع و واحدهای کلان تولیدی از جمله این برنامه هاست.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین خدمات سپاه ایجاد مستمری برای رزمندگان فاقد مدارک بالینی دوران دفاع مقدس به تعداد هفت هزار و ۲۰۰ نفر است که این افراد اکنون مستمری دریافت می کنند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام با بیان اینکه مشکل اصلی روستاهای ما کمبود آب است، گفت: سپاه با همکاری دستگاه های مختلف و با استفاده از توان و تخصص بسیج تحت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) جهاد آبرسانی در روستاهای استان را با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام دارد.

وی گفت: هرچند زمان بندی برای جهاد آبرسانی سه سال در نظر گرفته شده است اما پروژه های آبرسانی روستایی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی زودتر از زمان بندی برنامه و با کمک نیروهای متخصص به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: بسیج سازندگی برنامه آبرسانی به روستاها را با توان و امکانات خود در سریع ترین زمان ممکن و با کیفیت کامل، رعایت استانداردها و با نگاه جهادی انجام می دهد. 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام یادآور شد: برای آبرسانی به روستاها همه تحقیقات، تجهیزات، نیروی انسانی و امکانات توسط سپاه تهیه و اعتبار این پروژه ها از طریق قرارگاه امام حسن (ع) تامین و با همکاری دستگاه های مختلف از جمله آبفا در اختیار پیمانکار پروژه ها قرار داده می شود.

سردار شاکرمی ادامه داد: ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال آب در جهاد آبرسانی برای روستاهای فاقد آب انجام شده و شیوه مدیریت آبرسانی به روستاهای ایلام و شهرهای کوچک، در سطح کشور یک الگوی آبرسانی است.

وی اضافه کرد: در برخی از طرح های آبرسانی از تکنیک های جدیدی استفاده می شود که آب های حاصل از باران در سفره های زمین زمینی هدایت تا مشکل آبیاری اراضی کشاورزی تا حدودی مرتفع شود.

فرمانده سپاه استان ایلام با بیان اینکه وظیفه بسیج خدمت گزاری بی منت و صادقانه به جامعه در بخش های مختلف است، تاکید کرد: بسیج اقشار از همان ابتدای شکل گیری همواره در کنار مردم بوده و سپاه با استفاده از ظرفیت گسترده بسیج اقشار با هدف خدمت رسانی به مردم اقدام می کند و در این راستا رفع نیازهای جامعه با حضور فعال خود، قدم های موثری را برداشته است.

وی ادامه داد: به مانند مثال به مسوولان کمیته امداد اعلام کرده ایم هر تعداد خانواده مددجوی تحت پوشش دارای زمین فاقد مسکن را معرفی کنند، سپاه با کمک نیروهای جهادی و بنیادهایی چون مستضعفان برای آنها خانه می سازیم.

شاکرمی ادامه داد: نگاه و تفکر بسیج و خدمات این قشر به مردم باعث ماندگاری نظام شده و این خدمات رسانی ها به مردم گره گشا و مایه دلگرمی مردم می شود چرا که نگاه بسیج بدون هیچ گرایش حزبی، سیاسی و صف و سطح بندی است.

۲۹ آبان تا پنجم آذرماه هفته گرامیداشت بسیج با شعار بسیج خدمتگزار ملت ایران است.

 

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان