سه شنبه، 28 فروردین 1403| 16 April 2024

دستگاه های دیالیز ایلام فرسوده است

۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ۱۷:۴۴ چاپ کدخبر: 19315

آفتاب ایلام |سرپرست انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان ایلام، گفت: از ۲۷ دستگاه دیالیز موجود در بیمارستان، ۶ دستگاه به طور کامل از رده خارج و مابقی دستگاه‌ها نیز مستعمل و فرسوده است.

 





به گزارش آفتاب ایلام، محمدرضا کیخاوندی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سال 99 مبلغ 100 میلیون تومان برای بهسازی تجهیزات بیمارستان شهید مصطفی هزینه شد.

وی افزود: 50 درصد مجموع بیماران کلیوی استان ایلام ساکن مرکز استان هستند و دستگاه‌های بخش دیالیز بیمارستان شهید مصطفی‌ جوابگوی حجم زیاد مراجعان نیست و باید برای این مهم کار اساسی انجام شود.

سرپرست انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان ایلام، گفت: 203 بیمار دیالیزی و 156 بیمار پیوند کلیه در ایلام عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند و این بیماران ماهیانه مبلغ 20 میلیون تومان از طرف انجمن برای هزینه‌های درمان خود دریافت می‌کنند.

کیخاوندی ادامه داد: سال گذشته مبلغ 500 میلیون تومان به بیماران تحت حمایت انجمن در قالب مستمری ماهیانه، کمک هزینه پیوند کلیه، پرداخت 30 درصد فاکتورهای درمانی بیمار مانند ویزیت، دارو و آزمایش پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: تمامی هزینه‌های بیماران تحت پوشش این انجمن از محل درآمد درمانگاه خیریه حضرت زهرا(س) وابسته به انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی تامین می‌شود و تمامی خدمات درمانگاه برای بیماران کلیوی عضو انجمن رایگان است.

سرپرست انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان ایلام گفت: هدف انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی تلاش برای کاهش بیماران دیالیزی و سوق این افراد به سمت دریافت کلیه مناسب است که انجمن نیز بخشی از کمک هزینه خرید کلیه را تقبل می‌کند.

کیخاوندی ادامه داد: این انجمن خودکفا بوده و با کمک خیرین حوزه سلامت به بیماران دیالیزی و پیوند کلیه خدمات ارائه می‌دهد و درمانگاه خیریه الزهرا(س) برای 40 نفر نیز اشتغال ایجاد کرده و در بخش‌های مختلفی چون رادیولوژی، ماموگرافی، عکسبرداری، دندانپزشکی تخصصی، کودکان و سایر بخش‌ها با تعرفه هایی کمتر از سایر مراکز درمانی به عموم مراجعان خدمات ارائه می‌دهد و در مجموع در خدمت بیماران ایلامی است.

وی به روند رو به افزایش تعداد بیماران کلیوی در استان ایلام اشاره کرد و توضیح داد: بیماری‌های زمینه‌ای نظیر فشار خون بالا، مصرف زیاد نمک، نارسایی‌های جسمانی، سبک زندگی غلط، بیماری‌های زمینه‌ای وراثتی و ژنتیکی در افزایش جمعیت بیماران کلیوی استان تاثیر بسزایی دارد.

سرپرست انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان ایلام اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف استان ایلام عدم همکاری افراد دارای تمکن مالی در بخش سلامت و انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی است که باید این ضعف و نقیصه با همکاری دستگاه‌های مرتبط چون استانداری برطرف شود و انجمن در کنار خیرین نیازمند همکاری بنیادهایی چون برکت و مستضعفان است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های مختلف استان به جز سیروان و هلیلان دارای بخش دیالیز هستند، یادآور شد: ایجاد بخش دیالیز برای شهرستان محروم هلیلان در دست اقدام و پیگیری است که با تشکیل انجمن خیریه سلامت استان، تلاش برای جذب خیرین دارای تمکن مالی با هدف خدمات رسانی درمانی به مناطق محروم بیشتر شده است.

کیخاوندی گفت: باید آثار دنیوی و اخروی خیرات برای افرادی که تمکن مالی دارند بیان شود تا این عزیزان در این راه خیر پیشقدم شوند.

 انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان