چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403| 24 April 2024

آفتاب ایلام | مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: ۳۰ درصد اماکن مذهبی در شهرستان های مختلف این استان تاکنون سنددار نشده اند.




به گزارش آفتاب ایلام ،حجت الاسلام مرتضی عزیزی با اشاره به وجود ۷۵۰ مسجد در استان که همگی دارای هیات امنا هستند، اظهار داشت: مهمترین اقدام سال جاری اخذ سند مالکیت موقوفات و امکان مذهبی است که سال جاری ۲۸ جلد سند اماکن مذهبی در استان صادر شده است.

وی افزود: ۲۵۰ مکان مذهبی در استان یعنی ۳۰ درصد اماکن مذهبی استان فاقد سند مالکیت هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام یادآور شد: امسال ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل نفت ، گاز و توازن و بودجه های استانی برای اماکن مذهبی اختصاص یافته است.

حجت الاسلام عزیزی تاکید کرد: یک هزار مکان مذهبی شامل مسجد ، حسینیه، فاطمیه، مهدیه، امامزاده و بقاع متبرکه در استان داریم که این اعتبار برای تعمیر ، مرمت و بازسازی این اماکن هزینه می شود.

وی اضافه کرد: اربعین امسال ۱۱ موکب اداره اوقاف در استان فعال بود که ۱۰۰ میلیارد ریال برای این موکب ها از محل موقوفات و کمک خیرین هزینه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام در خصوص ایجاد نمایندگی اوقاف در دهلران گفت: برای رفع این مشکل نمایندگی اوقاف در شهرستان دهلران بصورت مشترک با شهرستان مهران امورات اوقاف را پیگیری می کند.

انتهای پیام/

 



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان