شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024
استاندار ایلام:

توجه به نماز آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

۱۴۰۱/۰۹/۰۲ ۱۲:۲۵ چاپ کدخبر: 19331

آفتاب ایلام |استاندار ایلام بر اهتمام جدی مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان به برپایی نماز جماعت در ادارات تاکید کرد و گفت: توجه به این مقوله معنوی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.


به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در نشست شورای اقامه نماز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: اگر می‌خواهیم همه چیز انسان متوازن شود، باید به نماز بپردازیم ، برخی مشکلات در سطح جامعه مربوط به عدم توجه به این مقوله معنوی و الهی بوده و توجه به آن کاهش آسیب‌های اجتماعی را بدنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان حتما بسترهای لازم را برای اقامه نماز در ادارات کل و شهرستان‌ها فراهم کنند و محل نمازخانه از محل زیبایی باید در مقام مقایسه با سایر اتاق های محل کار برخوردار باشد.

استاندار ایلام بیان کرد: فضای مسجد و نمازخانه باید به گونه ای تاثیرگذار باشد که شاهد حضور مستمر نمازخوان ها باشیم، متاسفانه برخی از نمازخانه های بین راهی ما در شأن و تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

بهرام نیا اضافه کرد: دستگاه هایی که وظیفه‌ ذاتی در خصوص مسائل شرعی و فرهنگی دارند باید بیش از گذشته در راستای تقویت نمازخانه های بین راهی و مساجد گام بردارند، شهرداری ها با تذکراتی که داده شد خوب پای کار آمدند و در میدان قرآن و میدان ارغوان ۲ نماز خانه مجهز ساخته شده است.

وی تاکید کرد: دستگاه ها در این زمینه هم وظیفه قانونی و هم وظیفه دینی و شرعی دارند و باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

بهرام نیا اضافه کرد: سیستم انگیزشی در سطح ادارات و دستگاه های اجرایی استان برای دعوت کارکنان به اقامه نماز جماعت باید ایجاد شود، مردم به مدیران به عنوان مرجع نگاه می‌کنند و لازم است که مدیران در نمازهای جماعت و جمعه حضور بیشتری داشته باشند.

منبع ایرنا

 

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان