جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن انواع کالا از مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.




به گزارش آفتاب ایلام ،روح الله غلامی روز چهارشنبه اظهار داشت: ارزش دلاری این مقدار صادرات از مرز مهران یک میلیارد و ۸۹ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل از لحاظ ارزشی ۷۲ درصد و از نظر وزنی ۸۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان ایلام یادآور شد: عمده کالاهای صادراتی شامل سنگ ، کاشی ، سرامیک ، آهن آلات ، محصولات فلزی ، تره بار ، محصولات پتروشیمی ، سنگ آهن ، کلینکر سیمان ، محصولات پلاستیکی ، شیشه و محصولات آن ، خودرو و قطعات آن را شامل می شود.

غلامی بیان کرد: این مدت(سال جاری) در ترانزیت کالا از مرز بین المللی مهران نیز با ۱۱۴ هزار تن ۸۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی از افزایش ۳۶۴ درصدی درآمد استانی گمرک خبر داد و تاکید کرد: مجموع کل درآمدهای گمرک نیز از ابتدای سال جاری تاکنون با رشد ۳۱۲ درصدی رشد قابل قبولی داشته است

مدیرکل کل گمرک استان ایلام ادامه داد: گمرک این استان آبان ماه سال جاری نیز رکوردار حجم کالای صادراتی به وزن ۴۰۵ هزار تن و ارزش دلاری ۱۹۱ میلیون و ۳۳۸ هزار دلار بوده است .

به گفته غلامی، تعداد کامیون های ورودی به گمرک بیش از ۹۸ هزار دستگاه بوده است که در این مورد نیز رشد ۶۲ درصدی را شاهد هستیم .

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود با این روند رکورد تمام سالیان فعالیت گمرک در استان ایلام در سال جاری شکسته شود و شاهد مجموع صادرات بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا از گمرکات استان باشیم.


انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان