جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |استاندار ایلام با تمجید از جانفشانی های همسران جانبازان در مراقبت از این یادگارهای دوران دفاع مقدس گفت: نام و یاد همسران جانبازان به نیکی در تاریخ ثبت خواهد شد.




به گزارش آفتاب ایلام، حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در آیین تجلیل از همسران جانبازان ۷۰ درصد استان ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار افزود: جانبازان و همسران جانبازان در کشور باید تکریم شوند چراکه اقتدار امروز کشور مرهون جانفشانی این عزیزان است.

وی افزود: همسران جانبازان الگویی ماندگار برای دختران ایران زمین هستند و ما خود را مدیون جانبازان می دانیم چراکه شما امروز مسوول پرستاری از افرادی هستید که اعضای بدن خود را برای دفاع از اسلام از دست دادند.

استاندار ایلام با بیان اینکه همسران جانبازان همه عمر خود را صرف پرستاری از جانبازان کردند، تاکید کرد: اعتقاد، آرمان، عشق به ولایت و وطن پرستی، دفاع از ناموس و کیان مملکت دلیل اصلی ورود این عزیزان و جوانان برای حضور در جبهه های حق علیه باطل بود.

بهرام نیا با بیان اینکه اجر همسران جانبازان کمتر از جانبازی در راه اسلام نیست، بیان داشت: همسران جانبازان به تاسی از حضرت زینب (س ) سختی و مصیبت ها را با جسم و جان مأنوس کردند و پرستاری از جانبازان را تحمل کردند که این مهم شایسته تقدیر است.

استاندار ایلام ادامه داد: سرکشی از خانواده های جانبازان و توجه به مباحث مادی و معنوی همسران جانبازان باید در دستور کار قرار گیرد و ما هم وظیفه داریم آنچه در سطح استان قابلیت بررسی دارد را با جدیت پیگیری کنیم.

بهرام نیا تاکید کرد: همسران جانبازان گنجینه های معنوی و سرمایه های بزرگ برای نسل های آینده است و نام آنان به نیکی در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (س) در آن شرایط سخت واقعه عاشورا، علاوه بر پرستاری، به تشریح قیام عاشورا پرداخت و اگر حضرت زینب (س) نبود واقعیات کربلا برای همگان آشکار و رسالت پیامبر ( ص ) ادامه نمی یافت.

گفتنی است بهرام نیا استاندار ایلام در پایان این نشست با اهدای لوح از همسران جانبازان ۷۰ درصد تجلیل کرد.

 

منبع ایرنا

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان