سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403| 23 April 2024

بر سر شاخ نِشسته و بُن می بُرند

۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ۱۱:۲۷ چاپ کدخبر: 19370

آفتاب ایلام |پس از آنکه در چهاردهمین روز از آبانِ ۱۴۰۱ بیست و دومین والیِ ولایتِ جوانِ ایلام پس از کُلی رایزنی، چانه‌زنی، مجاهده و ریاضت، انتقال پرونده مالیاتی شرکت‌های نفت و گاز فعال در استان به دیار عروس زاگرس را خبری کرد، گویی آب در لانه‌ی مورچگان ریخت.

نمایندگان ۹ گانه کرمانشاه -که کمتر از ۳ درصد نفت و گاز غرب را در استان خود دارند- با ایجاد فشار بر وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس کل امور مالیاتی کشور، عربده‌جویانه‌ در صدد عودت پرونده به باختران برآمدند.

از آنجایی که با انتقال این پرونده، سالانه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به خزانه استان واریز می‌شود، همه‌ی دلخوشی شهرداری‌ها و محیط زیستِ رنجور ما در این شرایط سخت اقتصادی، چشم‌به‌راهِ این درآمد بود اما نمایندگان کرمانشاه با زیاده‌خواهی در پی تیشه زدن به ریشه‌ی این آرزو و کشیدن خط بطلان بر این «حقِ مُسَلَم»‌اند.

جای تأسف و دریغ است که این زیاده‌خواهان به جای انتقال دفتر مدیریت نفت و گاز غرب به ملجاء تولید ۹۵ درصد آن، با ترفیعِ ارکانِ حق‌کشی، حتی به انتقال پرونده مالیاتی این شرکت‌ها هم رضایت نمی‌دهند.

ما فرزندان ایلام در این سال‌ها به واسطه بی اطلاعی از حقِ به تاراج‌رفته‌ی خود، در بردباری و تحمل «ستم» استعداد فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم؛ اما عده‌ای زیاده‌خواهِ مستبد نمی‌دانند که صبر و متانت مردمِ به ستوه‌ آمده‌ی این دیار، بی‌پایان نیست و در زیر این پرده‌ی سکوت و تسلیم، دیگ «حق‌خواهی‌» در حال جوشیدن است.

مردم ایلام چه گناهی کرده‌اند که می‌خواهند این روزنه‌های امید را از ورق هستی‌شان بزدایند؟

چه اصراری است که حاصل عَرقِ جبین ایلام را به توبره‌ی همسایه‌ی زیاده‌خواهش سرازیر کنند؟

آیا تعداد کمِ نمایندگان ایلام در مجلس، باخترانی‌ها را بدین رهگذرِ خطرناک کشانده است؟

در این شرایط از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ی ایلام انتظار می‌رود با نگارش دردنامه‌‌ای، این درخواست را نزد رهبر معظم انقلاب برده‌ و صدای عدالتخواهی مردم ایلام را به ایشان برسانند تا خادمان اربعین با جگر چاک‌چاک، شاهد به نیش کشیدنِ کبابِ تن و جان عروس زاگرس نباشند!

از نمایندگان این دیار انتظار می‌رود ضمن حفظ انسجام، با ارائه نطق‌های کوبنده و رایزنی با مقامات ملی، مانع از برادرکُشی باخترانی‌ها شوند.

از اعضای شورای تأمین و دستگاه‌های امنیتی تقاضا می‌شود، آسیب‌های احتمالی و پیامدهای اجتماعی این زیاده‌خواهی نمایندگان کرمانشاه را به مسئولان ارشد کشور اطلاع دهند.

از استاندار که در یک سال گذشته در قامت یک نماینده‌ی قابل برای ایلام ظاهر شده، انتظار می‌رود از طریق ریاست محترم جمهور و معاون اول ایشان، پیگیر این حقِ مُسَلَم باشند.

به راستی، آقای رییس‌جمهور! آیا چنین پی‌سودن بر حق ایلام رواست؟

انتهای پیام/



نویسنده: سعید بگ نظری
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان