پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام |مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد کشور گفت:سلامت اجتماعی، جوانی جمعیت و عمران اجتماعی سه کار ویژه و مأموریت راهبردی بنیاد ۱۵ خرداد است.



به گزارش آفتاب ایلام ،حمیدرضا علیان‌زادگان روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام اظهار داشت: فلسفه ذاتی بنیاد ۱۵ خرداد رسیدگی به محرومین و مستضعفین میباشد، که در دوره مدیریت جدید و پس از الحاق این مجموعه به ستاد اجرایی فرمان امام با تعریف سه مأموریت اولویت‌دار؛ جمعیت و خانواده، بهداشت و درمان و عمران اجتماعی به دنبال خدمت‌رسانی به مردم محروم کشور می باشد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵خرداد افزود:در خصوص بحث جوانی جمعیت همانطور که رهبرمعظم انقلاب هم بارها تاکید داشته‌اند برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد :در راستای اجرای سیاست جوانی جمعیت و از طریق بنیاد ۱۵ خرداد اقدامات و طرح‌های متنوع زیادی را درسال‌های اخیر اجرا کرده‌ایم.

مدیرعامل بنیاد 15 خرداد کشور با بیان اینکه کمک هزینه ی درمان 10هزار زوج نابارور در دهک یک تا 5 توسط این بنیاد صورت گرفته است افزود: 10 میلیون وام قرض الحسنه و یک میلیون تومان کمک بلاعوض به این زوجها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به حمایت از خانواده‌های صاحب فرزندان سه قلو و بیشتر گفت: بسته حمایتی ویژه شامل کارت هدیه، تامین پوشک تا ۶ ماهگی و  یک بسته لبخند مادری شامل ۴۰ قلم کالای مورد نیاز کودک است که برای آن دست از زوج‌هایی که در سال ۱۴۰۱ صاحب فرزند سه یا چهار قلو شده‌اند‌ اهدا شده و یا خواهد شد. 

حمید رضا علیان زادگان گفت: ۲۰ پروژه ویژه و محوری در حوزه جمعیت مانند تسهیلات درمان ناباروری، اطلس جمعیت، مجمع خیرین جمعیت، شبکه ملی حمایت از تسهیلگران در دستور کار بنیاد ۱۵ خرداد قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در زمینه افزایش فرزندآوری از راه‌اندازی باشگاه "مثبت ۳" خبر داد و افزود: در این طرح پس از تولد فرزند چهارم در خانواده، یک میلیون تومان هدیه به محض تولد فرزند به مادر، دو میلیون تومان سهام به فرزند، بیمه تکمیلی دو ساله مادر و کودک و ۱۰ میلیون تومان بسته معیشتی ارزاق از جمله شیرخشک، مواد غذایی و پوشک به انتخاب پدر اهدا میشود.

وی خاطرنشان کرد:در استان قم به عنوان پایلوت این طرح به صورت آزمایشی انجام گرفت و به زودی به صورت سراسری در کل کشور گسترش خواهد یافت.

علیلیان زادگان ساخت بیش از ۲ هزار مدرسه در سطح کشور و احداث خوابگاه های دختران را از دیگر فعالیت های این بنیاد در سطح کشور طی سال های گذشته عنوان کرد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد توزیع مایحتاج ضروری مردم و خانواده های نیازمند در ایام کرونا و در ایام دیگر سال را از دیگر برنامه های این بنیاد در سال های اخیر برشمرد.

وی افزود:طرح ملی ایران جوان هفته پیش در مجموعه نمایشگاهی ستاد آغاز شد که به پنج هزار زوج دانشگاهی که دارای فرزند می‌شوند با اولویت فرزند سوم بسته های حمایتی ارایه می شود، ضمن اینکه پنج هزار زوج دیگر نیز در ۱۶ استان ها شناسایی شده اند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان