شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

آفتاب ایلام |نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام گفت:آمارهای بیکاری و اشتغال در ایلام واقعیت ندارد و فریبنده است.

به گزارش آفتاب ایلام ،حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار صبح امروز در دیدار با مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد اظهار کرد: آمارهای بیکاری و اشتغال در ایلام با وضعیت جامعه همخوانی ندارد و موجب بدبینی می شود.

وی عنوان کرد:مرکز جراحی قلب و ناباروری در استان وجود ندارد و این نشانه محرومیت های استان است.

کریمی تبار با بیان اینکه مردم استان ایلام به رغم جنگ تحمیلی، خانه و کاشانه خود را ترک نکردند و جانانه مقاومت کردند،افزود:مردم استان ایلام در طول دوران دفاع مقدس حماسه ها آفریدند چرا که در همان اوایل جنگ با یک ساماندهی منظم به دفاع از مرزهای میهن ایران اسلامی پرداختند و لحظه ای خاک ایلام را ترک نکردند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام در ادامه گفت:انتظار داریم نهادهایی مثل ۱۵ خرداد برای رفع محرومیت استان که بواسطه جنگ تحمیلی دچار عقب افتادگی شده پای کار باشد، بو بیشتر از استان حمایت شود.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار ادامه داد: امروزه بحث جوانی و ازدیاد جمعیت یکی از مسائل مهم کشور است که پرداختن به این موضوع مهم به هم افزایی همه دستگاه های اجرایی نیاز دارد.

وی ادامه داد: حمایت معیشتی و حل مشکلات خانواده‌ها برای فرزندآوری از جمله اقدامات قابل تقدیر بنیاد ۱۵ خرداد است ولی این بنیاد به حوزه های فرهنگی نیز باید توجه کند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: باید از اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد ۱۵ خرداد در استان ایلام اطلاع رسانی شود و این بنیاد باید به مسائل و محرومیت های استان توجه ویژه داشته باشد.

وی تاکید کرد: ترویج فرزندآوری اقدامات زیرساختی و تبلیغاتی می خواهد و برای ایجاد انگیزه در بین خانواده ها به منظور افزایش فرزندآوری، باید از زبان هنر و فرهنگ استفاده شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه فرزند آوری نیازمند فرهنگ سازی در سطح جامعه است، افزود: باید این مساله توسط نخبه ها بررسی و از زبان هنر برای این مساله استفاده کرد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه نقش و تحکیم اعضای یک خانواده جوامع غربی بسیار کمرنگ شده است، گفت: باید با زبان هنر واقعیت های گسست و انحطاط فرهنگی غرب بیان شود.

وی یادآور شد: باید تمام خدمات و اقدامات انجام شده دارای پیوست فرهنگی و آموزشی باشند تا جامعه از تبعات غفلت فرهنگی دچار آسیب نشود.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: استان ایلام دارای ظرفیت های بزرگی در زمینه های مختلف از جمله اربعین است و بنیاد ۱۵ خرداد برای تامین خدمات مورد نیاز زائران از نظر اسکان، پذیرایی و به ویژه مسائل فرهنگی نظیر معرفت افزایی زائران، فرهنگ و آداب زیارت ورود جدی کند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان