شنبه، 08 اردیبهشت 1403| 27 April 2024
معاون استاندار ایلام:

شناسایی یک هزار و ۶۳۳ هکتار بافت فرسوده در استان

۱۴۰۱/۱۰/۰۵ ۱۲:۵۵ چاپ کدخبر: 19468

آفتاب ایلام |معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: یک هزار ۶۳۳ هکتار بافت فرسوده شناسایی شده است که ۲۹ درصد جمعیت استان در این مناطق ساکن هستند.


به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، سعید هژبری روز دوشنبه در همایش ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار داشت: شهر ایلام دارای ۲۱ درصد بافت فرسوده با ۴۶ درصد جمعیت است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به بحث مسکن که دغدغه اصلی مردم است نگاه ویژه ای دارد افزود : ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن سهمیه استان ایلام است و همچنین در این طرح چهار هزار و ۲۹۶ واحد فرسوده طی چهار سال باید بازسازی شود.

هژبری گفت: بافت های فرسوده به علت خطرآفرین بودن نیازمند توجه ویژه است این در حالیست که سکونتگاه های غیر رسمی مورد نظارت خاصی نیستند.

وی با تاکید بر اینکه بازآفرینی بافت های فرسوده یک ضرورت مهم است، خاطر نشان کرد: باید توجه جدی به نوسازی و بهسازی این ساختمان های ناایمن شود،چرا که بروز حوادث در این بافت ها جبران ناپذیر است.

وی گفت: در بازآفرینی بافت های فرسوده و ساخت و سازهای جدید باید تجدید نظر شده و الزامات مهندسی ایمن سازی رعایت شود.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام افزود: هرچند بیشترین آسیب ها برای بافت های فرسوده است اما در بافت های جدید نیز استانداردهای ساخت و ساز و ایمنی رعایت نمی شود و حوادث تلخ، نابخشودنی و توجیه ناپذیری چون ساختمان تازه ساخت متروپل بروز می دهد.

وی با بیان اینکه در ساخت و سازهای جدید متولیان شهری وظایف سنگینی را بر عهده دارند، تاکید کرد: در طول ماه یک یا ۲ حادثه در ساختمان های جدید ساخت رخ می دهد که بیانگر عدم‌پایبندی به اخلاق و تعهد مهندسی است.

وی از رسانه ها خواست: نسبت به آگاهی بخشی ها در خصوص ایمن سازی ساختمان ها اهتمام داشته باشند و مردم نیز مطالبه گر ساختمان های ایمن از ناظران و ادارات مرتبط باشند.

وی در پایان گفت:می توان با رعایت الزامات و مقرارت فنی ساخت و ساز ،ساختمان های ایمن ساخته شود.

سوم تا نهم دی ماه هفته کاهش بلایای طبیعی نام گذاری شده است.




نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان