جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی

۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۱۱:۲۵ چاپ کدخبر: 19515

آفتاب ایلام |مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با اشاره به شرایط جوی استان طی روزهای آینده از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای ایلام خبر داد.


مجید بگلریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار آفتاب ایلام در این خصوص اظهار داشت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی و اعلام سطح هشدار از طریق سازمان مدیریت بحران کشور و اداره کل هواشناسی استان سامانه‌ای ناپایدار از فردا تا پایان هفته جو منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: سامانه بارشی با کاهش دمای روزانه و بارش باران و در ارتفاعات بارش برف به همراه با وزش باد شدید در استان فعال خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران تصریح کرد: نفوذ سامانه بارشی با شرایط ناپایدار از چهارشنبه ۱۴دیماه تا روز جمعه در سطح استان ایلام فعالیت خواهد داشت

بگلریان بیان کرد: این بارش‌ها با عث آبگرفتگی و لغزندگی جاده ها ، برف در ارتفاعات، مه در گردنه‌ها مشاهده گردد.

وی عنوان کرد: درپی ورود این سامانه بارشی ، هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان ایلام صادر شده است و کلیه دستگاههای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستانها آمادگی لازم با هرگونه شرایط بحرانی داشته باشند .


بگلریان اضافه کرد: آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد بویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال تأخیر یا لغو پرواز، افزایش مصرف حامل‌های انرژی به ویژه گاز از مخاطرات احتمالی این سامانه است.

 
انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان