جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حجم محرومیت استان ایلام در زمینه زیرساخت های فرهنگی و هنری قابل انکار نیست

۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۱۹:۰۰ چاپ کدخبر: 19534

آفتاب ایلام |معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حجم محرومیت استان ایلام در زمینه زیرساخت های فرهنگی و هنری قابل انکار نیست و نسبت به سایر استان های کشور دارد.

به گزارش آفتاب ایلام ،یاسر احمدوند عصر امروز سه شنبه ۲۰ دیماه در نشست با ناشران، نویسندگان و شاعران استان و آیین اختتامیه ششمین دوره جایزه کتاب سال اظهار داشت:استان ایلام فاصله‌ی معنا داری با حق و جایگاه خود در حوزه ی فرهنگ و زیر ساخت های آن نسبت به سایر استان های کشور دارد و حجم محرومیت بالایی در این حوزه در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تلاش می شود بخشی از این عقب افتادگی ها جبران شود افزود:مردم همواره در تمام صحنه ها چون دفاع مقدس حماسه خلق کردند و این امر نیز بدون همکاری و حضور مردم امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه مدیران ارشد کشور به محدودیت های مالی واقف هستند افزود: منابع مالی در کشور محدودیت های ویژه ای وجود دارد و باید مسولان استانی از این بودجه ها به درستی و در جایگاه مناسب استفاده کنند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به مطالبات و خواسته های ناشران ،شاعران و نویسندگان استانی بر اساس اولویت رسیدگی خواهد شد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه استان ایلام دارای ظرفیت ها و استعدادی های بسیار خوبی در حوزه های فرهنگی است خاطر نشان کرد:باید این افراد مورد حمایت دستگاه های فرهنگی قرار بگیرند تا شاهد رشد و شکوفایی آنان در تمام زمینه ها باشیم.


تاریخ ایلام آمیخته با فرهنگ و تمدن اسلامی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز در این آیین گفت:حوزه ی فرهنگ استان نیازمند توجه ویژه ای است که در سطح کشور مغفول مانده است.

محمد سبحان حسنی با تاکید بر اینکه باید به مطالبات حوزه ی فرهنگ رسیدگی شود تصریح کرد:استان ایلام دارای فرهنگ کهن ایران اسلامی بوده و به دلیل وجود بافت فرهنگی و مذهبی از غنای فرهنگی در حوزه ها ی مختلف برخوردار است.

وی ادامه داد:رشد و پیشرفت فعالان این عرصه ریشه در این فرهنگ داشته و ایلام دارای یک فرهنگ کهن می باشد که آمیخته با فرهنگ و تمدن اسلامی است.

حسنی گفت: مردم استان ایلام با جمعیت ۱۰۰ درصدی شیعه هستند که در تاریخ دفاع مقدس وابستگی به این آب و خاک را به خوبی نشان دادند و بیش از ۳ هزار شهید در دفاع از تمامیت ارضی کشور تقدیم نظام انقلاب کردند.

وی بیان کرد: مردم این سرزمین شایسته ی خدمت بوده و باید شنونده ی مطالبات آنها باشیم و رسیدگی شود.

استان ایلام قابلیت های زیادی در حوزه‌ی فرهنگی دارد

محمدعلی قاسمی" ، رئیس حوزه هنری استان ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد:ما قابلیتهای زیادی داریم که به نوعی دولت و حاکمیت توجه چندانی به آنها نکرده است و آنچه که بوده است به صورت فردی نمایان شده و توانمندی مردم استان را در قامت ملی در سطح جامعه مطرح کرده است.ما چون مردم نجیبی هستیم خواسته ها یمان هم بسیار کوچک و نجیبانه است. 

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است نویسنده ایلامی در حوزه رسالت انقلاب اسلامی یا ساختار نظام تولید محتوا کند حتماً باید برایش هزینه شود و به او توجه شود، گفت: نگاه مدیریتی ما در بحث کلان نگاه فرهنگی و هنری نیست و یک مشکلی است که همه دولت‌ها با آن مواجه بودند، اعتبارات فرهنگی هنری در ساختار نظام بودجه ریزی همیشه در قعر جدول هستند.

به گزارش آفتاب ایلام ،یاسر احمدوند،معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رأسی هیئتی جهت بررسی مشکلات و چالش های پیش روی حوزه ی فرهنگی ایلام به این استان سفر کرده‌اند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان