پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام:

مراسم بزرگداشت شهید دکتر فتاحی تجلیل از یک فرهنگ است

۱۴۰۱/۱۰/۲۴ ۱۴:۲۵ چاپ کدخبر: 19548

آفتاب ایلام | فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت:تجلیل و مراسم بزرگداشت شهید دکتر فتاحی تجلیل از یک فرهنگ است، ما کمتر می توانیم مردانگی و آثار جامعه پزشکی را به منصه ظهور بگذاریم.

 




به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام ،سردار جمال شاکرمی روز شنبه در آیین بزرگداشت اولین یادواره شهید دکتر محمدرضا فتاحی در استان ایلام اظهار داشت: شهید دکتر فتاحی مظهر مردانگی و از خودگذشتگی بود و فداکاری و جانفشانی این عزیز هرگز از خاطره ها فراموش نخواهد شد.

وی گفت:الگوی رفتاری شهید فتاحی در زندگی شخصی و اجتماعی از لحاظ ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی از فرهنگ و حماسه عاشورا نشات گرفته بود.

شاکرمی با اشاره به اینکه امروز و در آیین گرامیداشت این شهید عزیز تمامی سختی های استان ایلام در آن زمان زنده شد، افزود: تجلیل و مراسم بزرگداشت شهید دکتر فتاحی تجلیل از یک فرهنگ است، ما کمتر می توانیم مردانگی و آثار جامعه پزشکی را به منصه ظهور بگذاریم، ای کاش برخی از پزشکان ما که این روزها بعضا راه خود را کج کرده اند یکبار دیگر خاطرات شهید فتاحی را مرور کنند تا به وجود شخصیت بالا و بزرگ این شهید بزرگوار در آن زمان پی ببرند.

فرمانده سپاه امیر المومنین(ع) استان ایلام تاکید کرد: شهید فتاحی مظهر مردانگی در مقابل سختی هاست، این شهید بزرگوار بارها به مناطق مختلف جبهه ها اعزام شد و در کنار آن هم زیربمباران های آن زمان شهر ایلام در بیمارستان مصطفی خمینی(ره) کارش را به بهترین نحو ممکن انجام می داد و با تمام وجود در خدمت مردم بود تا اینکه در آخرین اعزام خود به مناطق عملیاتی در داخل یک بالگرد در آسمان به آرزوی همیشگی خود دست یافت.

سردار شاکرمی با بیان اینکه همسران شهدا، دلدادگان عشق به ولایت و پشتیبانان واقعی مکتب سیدالشهدا (س) هستند که در ایثار و شهادت قدم در جای پای همسران خود گذاشته‌اند، گفت: همسر شهید فتاحی زینب وار عمل کرد تربیت فرزندان، همراهی همیشگی همسر و مهاجرت و مسافرت همیشگی به شهرهای مختلف برای همراهی با همسر خود صحنه های عاشورا را در ذهن ما تداعی می کند.

وی خطاب به همسر شهید فتاحی که امروز مردم ایلام برای تجلیل از شما به این مکان مقدس و معنوی آمده اند، گفت: وظیفه ما این است که تا همیشه تاریخ این همسران را تکریم کنیم و همیشه نام و یاد و ایثار و صبوری شما را در آن شرایط سخت در جامعه ترویج کنیم، برای نسل های آینده که بدانند روزگاری در تاریخ کسانی بودند که برای دفاع از آرمان ها و ارزش های دینی همه داشته های خود را دادند و با تمام مشکلات از تمام آرمان های نظام و ولایت و رهبری دفاع کردند.

فرمانده سپاه امیر المومنین(ع) استان ایلام، انتقال پیام و آرمان های شهدا به نسل امروزی و جوانان را از جمله اهداف برگزاری یادواره های شهدا بر شمرد و ادامه داد: اگر رشادت‌ها و جانفشانی این عزیزان و ایثارگران نبود، امروز ما در آرامش نبودیم و به برکت وجود همین شهداست که ایران اسلامی دارای اقتدار و استقلال در همه ابعاد است ، جوانان ما باید این شهدا را سرمشق، الگو و اسوه خود در کارها و زندگی قرار دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در این آیین گفت: برگزاری یادواره شهدا نقش موثری در روشنگری ، بصیرت افزایی و دشمن شناسی جامعه دارد و زمینه آشنایی جوانان و نسل امروز را با افکار و اهداف شهدا فراهم می‌کند.

دکتر جاسم محمدی بیان کرد: امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ، حرکت در مسیر آرمان‌های امام (ره) ، آشنا کردن نسل جوان دانشگاهی و علمی جامعه با منش و اهداف شهدا از مهمترین اهداف نظام اسلامی است.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی به یمن روحیه ایثارگری و شهادت طلبی مردان مجاهد و بزرگی چون دکتر فتاحی به بار نشست و در این راه خون مطهر شهیدان مسیر بیداری اسلامی در دنیا را هموار کرد، تا انقلاب اسلامی ما در دنیا نماد مبارزه علیه دشمنان حق و عدالت شود .

در پایان این مراسم از سرکار خانم رشیدی همسر شهید دکتر محمدرضا فتاحی تجلیل شد.

 
انتهای پیام/

 



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان