پنجشنبه، 30 فروردین 1403| 18 April 2024

آفتاب ایلام |معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام از راه‌اندازی زیرساخت‌های تشخیص بیماری‌های قلبی در ایلام خبر داد.





محمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب  ایلام، از راه‌اندازی زیرساخت‌های تشخیص بیماری‌های قلبی در ایلام خبر داد و اظهار داشت: راه‌اندازی و فعالیت مرکز آنژیوگرافی به عنوان یکی از زیرساخت‌های تشخیص بیماری‌های قلبی از جمله مطالبات مردمی است که تا پایان امسال در بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهر ایلام راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این دستگاه با مبلغ 27 میلیارد ریال خریداری شده که سهم دانشگاه علوم پزشکی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام هر کدام مبلغ 13 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: بخش اتاق عمل قلب باز که با دستگاه آنژیوگرافی لازم و ملزوم یکدیگر هستند، با پیشرفت 95 درصدی در حال تکمیل و راه‌اندازی است و فقط اقداماتی همچون تکمیل کادر متخصص، انجام پوشش کفپوش و رنگ‌آمیزی آن باقی مانده است.
به گزارش آفتاب ایلام، استان ایلام از جمله استان‌های محروم در حوزه بهداشت و درمان است که تاکنون امکان نصب دستگاه آنژیوگرافی و تشخیص بیماری‌های قلبی را نداشته است و بیماران نیامند به خدمات این دستگاه راهی استان‌های همجوار و مرکز کشور می‌شوند که با بسیاری از مشکلات دست به گریبان و تحقق آن چه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام وعده داده است می‌تواند کمک حال شهروندان نیازمند به این خدمات شود.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان