پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام |مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام از کسب رتبه ششم استان در افزایش ظرفیت واحدهای نیمه‌فعال خبر داد.




به گزارش آفتاب ایلام ،موسی حاتمی روز دوشنبه گفت: طی ۹ ماهه اخیر سال جاری ۱۳ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که با ظرفیت زیر ۵۰ درصد مشغول فعالیت بوده‌اند، افزایش ظرفیت داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ واحد تولیدی غیر فعال نیز در این مدت به چرخه تولید بازگشتند، اظهار داشت: احیا و افزایش ظرفیت این واحدهای صنعتی با همکاری مجموعه مدیریتی استان با روش تامین مالی و تعیین تکلیف بدهی‌های بانکی و مالیاتی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام افزود: احیا و بازگرداندن واحدهای صنعتی و تولیدی استان با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، سیاست‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین و نگاه ویژه استاندار ایلام در اولویت برنامه‌های مجموعه صنعتی استان قرار دارد.

حاتمی با بیان اینکه توسعه صنایع کوچک و موفقیت این واحدها به تنهایی سخت است، ادامه داد: مسائلی همچون بازاریابی، تحقیق و توسعه برای همه صنایع کوچک ممکن نیست و بنابراین این صنایع نیاز به حمایت جدی از سوی مسوولان و دستگاه های ذیربط دارند.

وی اضافه کرد: صنایع کوچک و متوسط ایجاد کننده اشتغال و ارزش افزوده هستند و باید با استفاده از ظرفیت‌های قانون رفع موانع تولید، سایر واحدهای صنعتی نیمه‌فعال و یا غیرفعال که بر اثر مشکلات اقتصادی نتوانسته‌اند به فعالیت خود ادامه دهند، احیاء و به چرخه تولید بازگردانده شوند.

به گزارش ایرنا، ۴۷۹ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری با حدود سرمایه گذاری ۲۸ هزار میلیارد تومان و نزدیک به ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی در استان وجود دارد که از این تعداد واحد تولیدی حدود ۷۰ درصد یعنی ۳۳۹ واحد فعال و نیمه فعال است که ۳۰ درصد آنها یعنی ۱۴۰ واحد راکد محسوب می‌شوند.

 
انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان