چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403| 24 April 2024
رئیسی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام؛

برگزاری نشست هم اندیشی برنامه های قرآنی مساجد ویژه دهه فجر در ایلام

۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ۰۹:۲۲ چاپ کدخبر: 19631

آفتاب ایلام |معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام از برگزاری نشست هم اندیشی برنامه های قرآنی مساجد ویژه دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش آفتاب ایلام ،حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در این نشست از علت نام گذاری دهه فجر خبر داد و گفت: فجر به معنای روشنی و سپیده دم صبحگاهی است، سپیده دم و روشنایی انقلاب ما نیز در این ده روز است که کماکان نور افشانی می کند.

وی افزود: از آن جا که انقلاب ما انقلابی دینی است بسیاری از مناسبت های ما نیز نشأت گرفته از مفاهیم قرآنی است؛ بنابراین ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی را دهه فجر می نامیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام با اشاره به نقش اثر گذار مردم در بروز و ظهور انقلاب اسلامی و بیرون راندن پهلوی بر لزوم مردمی بودن برنامه های دهه فجر در مساجد استان تاکید کرد و گفت: در بیش از ۴۳ سال که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد مردم همیشه به صورت خود جوش برای حفظ و تبیین ارزش های انقلاب پای کار بوده و نیازی به بخشنامه و مصوبه ندارند.

کنش گران قرآنی مساجد استان بر لزوم پشتیبانی، هماهنگی و ایجاد ابتکار های جدید در برنامه ها تأکید کردند.

لازم به ذکر است، در این نشست برگزاری ده محفل قرآنی در سطح مساجد مرکز استان و حدود بیست محفل قرآنی در سطح شهرستان های استان با محوریت مجموعه های مردمی مساجد و راهبری سازمان تبلیغات اسلامی مصوب شد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان