چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403| 24 April 2024
مدیر کل بنیاد مسکن ایلام خبر داد:

افتتاح ۲۰ طرح هادی روستایی استان ایلام در دهه فجر

۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ۱۴:۵۲ چاپ کدخبر: 19637

آفتاب ایلام |مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام، اعلام کرد: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهند انقلاب اسلامی ایران، پروژه‌های عمرانی در سطح روستاهای استان از سوی این نهاد به بهره‌برداری خواهد رسید.


»حبیب الله محبی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار آفتاب ایلام با بیان این‌که در دهه مبارک فجر امسال در حوزه طرح هادی روستایی در ۸ شهرستان‌ استان پروژه قابل افتتاح خواهیم داشت، اضافه کرد: در حوزه اجرای طرح هادی ۲۰ پروژه در سطح روستاهای استان با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح هادی روستایی در سطح شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، دهلران،آبدانان،چوار و مهران و در سطح ۲۷ روستا به بهره برداری می رسد افزود: این طرح‌ها شامل ایجاد و توسعه شبکه معابر روستایی،احداث سیل بند،آماده سازی اراضی پیش بینی شده برای گسترش روستا، سنگ جدول، آسفالت، سنگفرش و ... است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می شود.

محبی با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال گذشته بیان کرد: ۴۰۰ هزار مترمربع از معابر مناطق شهری و روستایی این استان طی سال  ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ اصلاح شده است.

صدور یک هزار و ۵۵۰ جلد سند مالکیت

وی در خصوص صدور سند مالکیت شهری و روستایی گفت: از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال (۱۴۰۱) یک هزار و ۵۵۰ جلد سند مالکیت صادر گردید ،که از این تعداد یک هزار  ۲۰۰ مورد سند روستایی و ۳۵۰ مورد نیز سند شهری می باشد .

وی به تملک اراضی روستایی گریزی زد و گفت: در مدت زمان یاد شده ۵۸ هکتار از اراضی روستایی تملک گردید و همچنین تعداد ۳۰۰ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط زمین روستایی واگذار شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن ایلام به تعداد خدمات فنی ارائه شده به متقاضیان روستایی اشاره کرد و گفت: این خدمات شامل، صدور پروانه گذر بندی،استعلام و... می باشد که در این بخش تعداد ۱۴ هزار فقره خدمات فنی و متقاضیان روستای ارائه شده است.

اجرا طرح هادی در ۲۴۱ روستای سطح استان

محبی در ادامه به اقدامات صورت گرفته ی عمرانی و نوسازی روستاها در این مدت اشاره کرد و افزود:در طول یک سال گذشته در ۲۴۱ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۶۱ میلیارد تومان، اجرای طرح های روستایی (شامل جوی و جدول گذاری ،کانال سازی، دیوارحایل، پیاده روسازی، پل، شن ریزی، بیس و آسفالت گرم و ...) در دستور کار قرار گرفت که از این بین عملیات اجرای طرح هادی در ۱۹۰ روستا به انجام رسیده و اجرای طرح هادی در ۵۹ روستا نیز در دست اقدام است‌‌.

وی ادامه داد : در مدت زمان یاد شده علاوه بر ابنیه فنی و ایمن سازی در ۵۰ روستای استان عملیات اجرایی آسفالت گرم  نیز به مساحتی بالغ  بر۴۰۰ هزار مترمربع به انجام رسیده است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان