جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |استاندار ایلام گفت:۲۴۸ طرح و پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳ هزار ۶۹۶ میلیارد تومان در دهه فجر در ایلام کلنگ زنی و افتتاح خواهد.


به گزارش آفتاب ایلام، حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی،با بیان اینکه این دهه آیینه ای بود که خورشید اسلام در آن درخشید اظهار داشت: مردم به واسطه این نورانیت الهی توانستند بر ظلمت و تاریکی ها غلبه پیدا کنند.

وی گفت: در این چهار دهه انقلاب اسلامی با رهبری داهیانه امامین انقلاب و‌ با پشتیبانی مردم به لطف خدا با همدلی و هم آوایی که بین مردم و‌مسولان وجود داشته ملت ایران توانسته است نقشه های دشمنان را نقش بر آب کند.

استاندار ایلام بیان کرد: با کمک و همراهی مردم از پیچ های سخت و خطرناک و با وجود توطئه های دشمنان عبور کرده ایم و امید است که نشاط مادی و معنوی بیش از گذشته با تلاش همه مردم و مسئولان جلوه گر شود.

وی در ادامه با اشاره طرح ها و پروژه های دهه فجر افزود: در دهه فجر امسال ۲۴۸ طرح و پروژه عمرانی با مجموع اعتبار ۳ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان در این استان کلنگ زنی و یا افتتاح خواهد شد که از این تعداد ۲۱۴ طرح افتتاح و ۳۴ طرح نیز کلنگ زنی خواهد شد.

دکتر بهرام نیا گفت: از مجموع ۲۴۸ پروژه عمرانی دهه فجر، ۲۸ طرح و پروژه در حوزه راهداری، ۲۱ طرح در حوزه برق رسانی، ۱۱ طرح در حوزه ورزش، حوزه بهداشت و درمان ۱۷ طرح، طرح هادی روستایی ۳۴ طرح، ۱۳ طرح حوزه گازرسانی، ۳۴ طرح حوزه عمران شهری، ۲۴ طرح حوزه احداث مدارس، ۷ طرح و پروژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به طرح های اقتصادی دهه فجر نیز افزود: در ایام الله دهه فجر همچنین ۱۰۹ طرح اقتصادی با اشتغالزایی یک هزار ۲۸۸ با اعتباری افزون بر یک هزار و ۱۶۹ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: کل سرمایه گذاری برای طرح های کلان اقتصادی و عمرانی استان ۴ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به میزان تسهیلات پرداخت شده ازدواج استان تا پایان آذرماه سال‌جاری ، گفت: ۵ هزار ۸۳۱ فقره وام ازدواج از ابتدای سال تا پایان آذرماه سال‌جاری با اعتباری افزون بر ۸۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده است که ۸۰ درصد درخواست متقاضیان در خصوص تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

دکتر بهرام نیا ادامه داد: در یکسال گذشته همچنین ۳۶ واحد صنعتی، ۸۵ واحد کشاورزی و ۲ واحد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری احیا شد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته نیز مجوز ۴۹۲ طرح تولیدی اشتغالزایی کلان و متوسط صادر شده است که از این میزان ۷۷ طرح مورد بهره برداری و مابقی در حال انجام است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان