جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |سرپرست  مخابرات منطقه ایلام از راه اندازی نخستین سایت 5G در استان خبرداد و گفت: شبکه نسل‌‌ پنج‌ ‌تلفن‌‌ همراه ‌5G،‌ دارای‌ مزایایی‌ نظیر‌سرعت‌ بیشتر، تاخیرکمتر، تعداد و تراکم بالاتر و شبکه پایداراست.



به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام،سید شهاب‌الدین نبی پور روز چهار شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شبکه نسل‌‌ پنج‌ ‌تلفن‌‌ همراه ‌5G،‌ دارای‌ مزایایی‌ نظیر‌سرعت‌ بیشتر، تاخیرکمتر، تعداد و تراکم بالاتر و شبکه پایداراست اظهار داشت:این مزایا منجر به دستیابی به پهن باند سریعتر در همه جا و بهره گیری از اینترنت اشیای انبوه و همچنین مدیریت خدمات حیاتی،می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ پروژه مخابرات منطقه ایلام در دهه فجر در حال افتتاح می باشند افزود:این پروژه های عمرانی با اعتبار یک هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال افتتاح می شوند.

نبی پور احداث ۸ ایستگاه مخابرات سیار ( سایت BTS موبایل) را از مهمترین این پروژه ها خواند و افزود:همچنین پروژه FTTC شهر سرابله شامل نصب و راه‌اندازی ۱۳ دستگاه کافو نوری IP-Base جهت واگذاری سرویس‌های با کیفیت مکالمه، ADSL ,VDSL و سرویس‌های دیتای تجاری در این ایام افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه فیبر نوری کیفیت و دوام بالای دارد افزود: اجرای ۱۷۶ کیلومتر فیبر رسانی به سایت های اپراتوری و مراکز مخابراتی روستایی(USO) در سراسر استان و همچنین ارتقاء ظرفیت پهنای باند و بهینه سازی ۱۵ ایستگاه مخابرات سیار ( سایت BTS موبایل) و ایجاد مسیر پروتکشن فیبر نوری ارتباطی ایلام_ ارکواز- میمه و پهله زرین آباد از دیگر اقدامات شرکت مخابرات در دهه فجر می باشد.
 
سرپرست مخابرات منطقه ایلام ،همچنین پروژه NGN (نصب و راه‌اندازی سافت سوییچ جدید در مرکز استان) با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، پروژه راه‌اندازی تجهیزات اکتیو FTTH (ایلام، دهلران و شباب) با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و خاکی نمودن فیبر نوری ایلام به شهرک شهید کشوری به طول یک کیلومتر با اعتبار ۵ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه پروژه توسعه سیستم‌های انتقال استان از دیگر پروژه‌های مهم قابل افتتاح می‌باشد، تصریح کرد: پروژه فیبر دسترسی به تعداد ۱۵ سایت همراه اول در سطح استان جهت ارائه اینترنت با پهنای باند بیشتر و با کیفیت بالاتر در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان