جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام |تیتر دیروز خبرگزاری ایرنا استان لرستان؛ نرم‌افزار «لرستان سفر» جایگزین تبلیغات کاغذی شد.

روز گذشته مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان، اعلام کرد نرم‌افزار لرستان‌سفر به‌منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به مسافران نوروزی طراحی و جایگزین تبلیغات کاغذی و بروشورهای راهنما شد.

نرم افزاری که یقیناً با وجود پیشرفت تکنولوژی و فراگیری گوشی های هوشمند ، می تواند نقش بسیار مهمی را در آشنایی گردشگران وارد شده به استان لرستان ایفا کند.

از سر کنجکاوی، نام ایلام را در اپلیکیشن بازار جستجو کرده و در کمال تعجب متوجه شدم برنامه مشابهی در سال ۱۳۹۵ توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری ایلام در بازار درج شده و آخرین بروز‌رسانی آن نیز، همان شش سال پیش بوده و تعداد دانلودهای آن نیز به علت عدم تبلیغات و اطلاع رسانی، به دویست نفر هم نمی رسد.

نرم افزار یاد شده، دارای اطلاعات قدیمی و با طراحی ابتدایی ساخته شده و جا دارد اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، با بروزرسانی آن، درج نقشه های جدید، درج نام رستوران‌ها، کافی شاپ ها، بومگردی ها، مکان های اسکان و تمام آنچه را که یک گردشگر در هنگام ورود به استان در جستجوی آن است، از استان های همسایه عقب نماند.

استان ایلام در سنوات گذشته، به کرات شاهد حضور گردشگران خارجی و عرب زبان زیادی در روزهای نوروز بوده است و امسال نیز با پشت سر گذاشتن دوران کرونا، پیش بینی می شود حجم گردشگران این استان نسبت به سالهای گذشته افزایش چشم گیری داشته باشد، فلذا وجود نرم افزاری با جامعیت کامل برای آنها به زبان های فارسی، عربی،کوردی و انگلیسی امری ضروری به نظر می رسد.

همچنین با توجه به هزینه بالای چاپ کاغذ و بروشور، اجرای این امر، صرفه جویی بسیاری را در هزینه های این مجموعه در پی خواهد داشت.

برنامه ای که برای تسهیل در گردش مسافران نوروزی طراحی شده و به صورت آسان قابل دسترسی باشد، به نحوی که تنها برای نصب و راه اندازی آن به اینترنت نیاز بوده و سپس بصورت آفلاین (بدون نیاز به اینترنت) مورد استفاده عموم قرار گیرد.

فرصت زیادی تا نوروز نمانده و امیدواریم برنامه ی جامعی، از طرف اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری ایلام ساخته و بصورت گسترده، از طریق بارکد های طراحی شده برای دانلود آسان در ورودی شهرها و بر روی بنر، در اختیار گردشگران قرار گیرد.

انتهای پیام/



نویسنده: مریم چراغیان
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان