جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام |مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام گفت: امسال بالغ بر ۱۵۰ یادواره شهدا در شهرستان‌های مختلف این استان برگزار شده است.

به گزارش آفتاب ایلام ،جمال اسدی روز شنبه اظهار داشت: ۱۵ درصد از جمعیت ۶۰۰ هزار نفری استان ایلام را جامعه ایثارگری تشکیل می‌دهد که تعداد آنها به همراه خانواده‌های این عزیزان به ۹۰ هزار نفر می‌رسد.

وی افزود: مردم استان به ازای هر سه نفر یک ایثارگر جانباز، شهید و یا آزاده تقدیم انقلاب کرده‌اند، در حالیکه این نسبت در کشور به ازای هر هفت نفر یک ایثارگر است که این آمار گواهی دهنده جانفشانی و ایثارگری مردم این دیار در دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام یادآور شد: تعداد بالای خانواده‌های شهدا و ایثارگران در این استان نشان از روحیه سلحشوری و وفاداری ایلامیان نسبت به آرمان‌های والای نظام و انقلاب می‌دهد که البته وظیفه مسوولان را نسبت به خدمتگذاری به این عزیزان را مضاعف می‌کند.

اسدی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های این سازمان در راستای تکریم جایگاه والای شهدای والامقام برپایی یادواره‌های شهداست که امسال در استان بالغ بر ۱۵۰ یادواره در شهرستان‌های مختلف برگزاری شده است.

وی اضافه کرد: یادواره ۴۰۰ شهید ایل خزل ، شهدای ایل شوهان ، شهدای عملیات محرم و شهدای ایل قجر از شاخص‌ترین برنامه‌هایی بوده که در این حوزه اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام با اشاره به نامگذاری ۲۲ اسفند ماه به عنوان روز تجلیل از مقام شامخ شهدا اظهار داشت: سرکشی از خانواده‌های معظم این عزیزان از ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه با حضور اقشار مختلف مردم و بویژه مسوولان برنامه‌ریزی شده است.

اسدی گفت: برگزاری مسابقه‌های ورزشی نیز در این هفته پیش‌بینی شده که از مهم‌ترین آنها پیاده‌روی خانوادگی با مشارکت اداره ورزش و جوانان استان است.

استان ایلام در طول جنگ تحمیلی سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و بیش از ۳۰۰ نفر آزاده را تقدیم انقلاب کرده است.

 
انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان