شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

آفتاب ایلام |مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با اشاره به نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه، اظهار داشت: تعامل و همکاری با رسانه‌ها و خبرنگاران جزئ سیاستهای اجرایی اداره کل منابع طبیعی استان است.


به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام ،ابراهیم پیرزادیان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه، اظهار داشت: تعامل و همکاری با رسانه‌ها و خبرنگاران جزئ سیاستهای اجرایی اداره کل منابع طبیعی استان است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین اولویت‌ها و دغدغه‌های اداره کل پرداخت حقوق تعدادی از نیروهای موقت کارگری بوده که بدون پشتوانه مالی مشغول به کار شده بودند، از همان شروع فعالیت به دنبال راهکاری بودیم که مشکلات این بخش حل وفصل شود.

ابراهیم پیرزادیان افزود: در سنوات گذشته حقوق افراد قراردادی نامشخص بوده ، ولی هم اکنون این بخش را به اعتبارات ملی سازمان منابع طبیعی وابخیزداری متصل کردیم و حالا حقوق و مزایای این افراد از بودجه ملی پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: حقوق سه ماه اول از محل سازمان پرداخت شد، از دو ماه پیش نیز حقوق پرسنل قرار دادی به ردیف ملی وصل شده است.

پیرزادیان عنوان کرد: نیروی ها قراردادی که دراداره کل واحدهای تابعه منابع طبیعی هستند مشکل دستمزدآنها حل شده است، این افراد مشکلات زیادی داشتند

مدیرکل منابع طبیعی ایلام افزود: ۱۳۰ نفر نیروی ایثارگر در منابع طبیعی وجود که ۴۶ نفر آنها تبدیل وضعیت شده اند ۲نفر درسامانه بارگزاری شده اند و ۴۹ نفر نیز در قالب تفاهم نامه به دلیل نبود پست سازمانی از ردیف پستیهای سایر ادارات استفاده می‌شود که در آستانه اقدام وموافقت از طرف سازمان اموراداری واستخدامی کشورهستند.

وی تصریح کرد: نیروهای منابع طبیعی در طول ۱۲ ماه در بخش های مختلف در حال فعالیت هستند، انتظار داریم رسانه‌ها علاوه بر هفته منابع طبیعی درطول سال فعالیت های این نهادحاکمیتی و اهمیت منابع طبیعی را برای مردم اطلاع رسانی کنند.

پیرزادیان افزود: ۸۹ درصد مساحت استان ایلام از منابع ملی تشکیل می‌شود و اهمیت فرهنگ منابع طبیعی را در استان دوچندان کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور طی یک برنامه چهارساله، افزود: این طرح در کشور ابلاغ شده و سازمان منابع طبیعی کشور به عنوان متولی این طرح شناخته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام افزود: استان ایلام به عنوان پیشگام در تامین نهال این طرح برنامه تولید نهال در سطح ۱۳نهالستان جنگلی وبیابانی تهیه کرده است ، سهم استان ایلام از این طرح ظرفیت تولید ۷۲ میلیون اصله نهال در طی ۴سال است.

پیرزادیان افزود: در تمامی ۱۲ شهرستان‌های استان نهالستان‌ها فعالیت دارند و تمامی زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح در استان فراهم شده است.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام افزود: ۲ نهالستان جدید در استان برای کاشت گونه‌های جدید بیابانی در حال اجرایی شدن است، تامین نهال برای اجرای طرح کاشت نهال در عرصه‌های بیابانی استان از اهداف احداث این نهالستان‌ها است.

وی گفت: منابع طبیعی استان در بخش احیا و غنی سازی جنگل‌های طبیعی و مبارزه با بیابان زایی توسعه فضای سبز جنگلکاری حاشیه جاده ها درختکاری حاشیه مزارع واحیا وبازسازی مناطق آسیب دیده برنامه ریزی کرده است، علاوه بر این یک تفاهم با استان واسط عراق برای اجرای طرح کمربند سبز توسط دواستاندارمنعقد نموده است.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام افزود: برای تامین نیاز چوب کشور، طرح زراعت چوب در مناطق مختلف استان اجرایی شده است، تولید نهالهای سریع الرشد ازجمله صنوبر واکالیپتوس در استان برای اجرای این طرح دردستورکار نهالستانها قرار داده شده است.

وی گفت: زیرساخت‌های خوبی در استان برای تولید نهال فراهم گردیده است، این طرح هم باعث تامین چوب در کشور و هم باعث اشتغال و درآمد برای مردم میشود.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان