جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام:

بهره مندی ۵۵ هزار و ۴۲۸ ایلامی از پزشک خانواده شهری

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ۰۹:۳۷ چاپ کدخبر: 19832

آفتاب ایلام |مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: برای ۵۵۴۲۸ هزار نفر از هم استانی ها پزشک خانواده شهری تعیین شد.



 

به گزارش آفتاب ایلام؛ دکتر نورالدین رحیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح پزشک خانواده شهری در استان برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی اجرایی شده است.

وی افزود: این طرح باعث می‌شود بیمه شدگان، راحت‌تر و با هزینه کمتر بیماری خود را بشناسند و درمان کنند که در این صورت بخش عمده‌ای از هزینه‌های سلامت از سبد خانوار مردم کم خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام با بیان اینکه برخی از پزشکان متخصص نیز مردم را به پزشکان دیگری ارجاع می‌دهند که در واقع همان کار پزشک خانواده را انجام می‌دهند گفت: بهترین مشاور و تشخیص دهنده نحوه پیگیری درمان همه بیماری‌ها ، پزشک خانواده افراد است . برخی بیماری‌ها را پزشک خانواده به راحتی تشخیص می‌دهد و نیاز به مراجعه به پزشک متخصص نیست . پزشک خانواده ، بیماران خود را با رویکرد علمی بهتر از دیگران می‌شناسد و در واقع پزشک متعمد یک خانواده است.

رحیمی با تاکید به اینکه سریعترین و کم هزینه ترین مسیر در تشخیص و درمان بیماری یک فرد مسیری است که توسط پزشک خانواده او ترسیم خواهد شد ادامه داد: کاهش مراجعات غیرضروری با اجرای پزشک خانواده نیز قابل توجه است. مراجعات غیرضروری نه تنها باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود که با توجه به درخواستهایی مانند انواع  آزمایشات ،تصویربرداری ، سی تی اسکن و … حتی برای بیمار عوارض نیز در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هر چقدر مراجعات غیرضروری را کاهش دهیم باعث کاهش هزینه‌ها می شویم که به نفع نظام سلامت کشور و مردم است عنوان کرد: با مدیریت هزینه‌ها می‌توان آن هزینه را در جاهای ضروری مصرف کرد و خدمات بهتری هم ارائه داد و از بروز بسیاری از مشکلات نیز جلوگیری کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام بیان داشت: مردم باید قبل از وقوع بیماری اقدام به ثبت‌نام کنند تا از خدمات بیمه سلامت بهره مند شوند.

وی افزود: در استان ایلام تا کنون ۵۵۴۲۸  نفر از جمعیت صندوق بیمه سلامت همگانی به ۴۲ پزشک خانواده منتسب شده اند.

رحیمی خاطرنشان کرد: بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی می توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶*  از نام پزشک خانواده خود مطلع شوند و از این پس جهت دریافت خدمات درمانی به صورت بیمه ای می بایست صرفاً به پزشک خانواده خود مراجعه نمایند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان