پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

آفتاب ایلام|مدیر کل نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای طرح «پیوند مسجد، محله و مدرسه» با هدف نهادینه‌سازی نماز است،گفت: در این طرح دانش آموزان نمازهای ظهر و عصر را در مساجد به جماعت اقامه می کنند.

به گزارش آفتاب ایلام، میکاییل باقری روز دوشنبه در اجلاسیه استانی نماز در ایلام اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح ایجاد ارتباط بین مدارس و مساجد است که در قالب آن فعالیت های عبادی، فرهنگی و اجتماعی در مساجد و اقامه نماز در مدارس تقویت شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: ۵۱ درصد مدارس کشور دارای امام جماعت و آیین اقامه نماز جماعت هستند و تعداد ۵۲ هزار نفر امام جماعت در مدارس کشور فریضه االهی اقامه نماز را بر عهده دارند.

باقری در مورد جایگاه نماز جماعت مدارس در استان ایلام هم یادآور شد: این استان از لحاظ اقامه نماز جماعت جایگاه حد وسط در میانگین کشوری را دارد.

وی ادامه داد: رتبه فعالیت های پرورشی استان ایلام در سال های گذشته بین پنج تا هشتم جدول از آخر بود و اکنون این رتبه به ۱۵ و حد وسط میانگین جدول کشور رسیده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نماز حسنه ای بسیار مهم در پاک کردن و زودن گناهان است، گفت: پیشنهاد می شود ادارات و دستگاه های اجرایی در برخی مواقع نمازهای جماعت خود را در مدارس و با حضور دانش آموزان اقامه کنند.

باقری تاکید کرد: حضور مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی و ائمه جمعه و جماعات در مدارس برای اقامه نماز جماعت، اشتیاق دانش آموزان را برای مشارکت در این فریضه واجب بیشتر می کند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: ایجاد ارتباط معنوی بین ائمه جمعه و جماعات با مدارس باعث می شود که دانش آموزان برای اقامه نمازهای واجب به سمت مساجد کشیده و ترغیب شوند.

نماز سعادت دنیا و عقبا را به بشر هدیه می کند

استاندار ایلام نیز در این آیین با بیان اینکه نماز سعادت دنیا و عقبا را به بشر هدیه می کند و انسان با نماز به تکامل فکری و رفتاری می رسد، گفت: خانواده ها در برابر سعادتمندی فرزندان خود و سلامت جامعه وظیفه دارند و تقویت ارتباط با خداوند جامعه را از مفاسد و منکرات اصلاح می کند.

حسن بهرام نیا با بیان اینکه سوره مبارکه حمد و محتوای این سوره تجلی کامل ارتباط جمعی افراد با خداوند است، تاکید کرد: نماز شاه کلید رسیدن انسان از فرش به عرش و قرب الهی است.

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز جماعت در ادارات و مساجد یک ضرورت است، گفت: باید مساجد، نمازخانه های ادارات و نمازخانه های بین راهی از نظر شکل ظاهری و رعایت بهداشت مورد رسیدگی دائمی واقع شوند.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر ضرورت توسعه فرهنگ اقامه نماز و اهتمام به برپایی نماز جماعت در مدرسه و تقویت اُنس با قرآن در دانش آموزان تأکید کرد.

به گزارش آفتاب ایلام ،در این اجلاسیه از شهدای فرهنگی و تعدادی از فعالان ترویج نماز جماعت تقدیر شد.

در این اجلاسیه مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و فعالان حوزه نماز حضور داشتند.

در این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی و فعالان قرآنی برگزار و از برگزیدگان این اجلاسیه تقدیر شد.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان