جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام | رییس دانشگاه ایلام با بیان اینکه ۱۷ میلیارد تومان سهم درآمد اختصاصی این دانشگاه بوده است گفت: این رقم با رشد ۷۱ درصدی به ۲۲ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، طاهر علیمحمدی روز سه شنبه در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه با بیان اینکه دانشگاه ایلام دارای هفت دانشکده است، اظهار داشت:هدف دانشگاه ایلام افزایش منابع درآمدی و درآمدهای حاصله از تولید این منابع است.

وی گفت:احداث واحد بیتومین با توجه به ظرفیت معادن استان در این زمینه و مجوز ایجاد پژوهشکده پتروشیمی در حال انجام است.

رییس دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه دانشگاه های استان سهمی در پژوهش های نفتی ندارند، ادامه داد: رایزنی هایی با وزارت نفت در خصوص ورود دانشگاه ایلام برای انجام پژوهش های نفتی انجام شده و در صورت توافق و امضای تفاهم نامه بین وزارتخانه های نفت و علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه ایلام نیز به جمع دانشگاه های پژوهشگر حوزه نفت اضافه خواهد شد.

علیمحمدی یادآور شد: رایزنی های لازم برای جذب دانشجویان ممتاز، نخبه و دارندگان رتبه های برتر به دانشگاه ایلام برای مهرماه سال آینده انجام شده و از سال آینده با هدف افزایش رتبه علمی دانشگاه این دانشجویان به دانشگاه ایلام بورسیه می شوند و دانشگاه از محل درآمدهای اختصاصی و کمک خیرین سهمی از هزینه این دانشجویان را پرداخت خواهد کرد.

رییس دانشگاه ایلام اضافه کرد: این دانشگاه دارای هشت هزار نفر دانشجوی ایرانی در مقاطع کارشناسی تا دکترا و ۳۵۰ نفر دانشجو خارجی در مقاطع ارشد و کارشناسی است و افزایش جذب دانشجویان خارجی به ویژه عراقی برای سال تحصیلی آتی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه رتبه علمی دانشگاه ایلام در سطح کشور ۳۳ است، گفت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام جزء ۱۰ آزمایشگاه برتر کشور است.

علیمحمدی کسری بودجه دانشگاه مربوط به سنوات گذشته را از مهمترین چالش ها برشمرد و توضیح داد: این دانشگاه ۱۱ میلیارد تومان کسری بودجه داشت که با رایزنی و مکاتبات متعدد ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه برای دانشگاه ایلام اخذ و کسری بودجه جبران شد.

وی افزود: دانشکده علوم پایه و توسعه دانشکده علوم انسانی از مهمترین نیازهای عمرانی دانشگاه ایلام است که در سفر اول ریاست جمهوری به استان ایلام هیچ مصوبه و اعتباری برای تکمیل این طرح ها انجام نشد که با رایزنی های انجام گرفته با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و استانداری ایلام برای دانشکده علوم پایه ۲۰ میلیارد تومان مصوب شد که هفت میلیارد تومان آن تخصص یافت.

وی ادامه داد: برای توسعه دانشکده علوم انسانی از محل اعتبارات استانی با وجود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی اما این پروزه نیمه تمام مانده است و در حال رایزنی برای اخذ اعتبار از محل متمم دوم سفر اول ریاست جمهوری هستیم و برای دور دوم سفر مصوبه های جدیدی تدوین شده است.

رییس دانشگاه ایلام یادآور شد: برای فاز اول این پروژه ۱۵ میلیارد تومان از وزارتخانه و ۱۰ میلیارد تومان از منابع استانی و متمم دوم سفر ریاست جمهوری برای توسعه دانشکده علوم انسانی مصوب شده است و برای تکمیل کل پروژه ۴۵ میلیارد تومان مورد نیاز دارد.

به گفته علیمحمدی مجتمع خوابگاهی جاده مهران برای نوسازی و بهسازی به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که روند بهسازی این طرح شروع شده و بعد از تکمیل برای اقامت مهمانان و دانشجویان خارجی استفاده خواهد شد.

علیمحمدی به افزایش ۵۰ درصدی بودجه دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: هرچند افزایش بودجه دانشکاه ایلام امری بی سابقه در بین دانشگاه های کشور است اما با توجه به حجم نیازهای دانشگاه این رقم کفاف نمی دهد.

وی تعمیر و بهسازی بخشی از انشعابات دانشکده ادبیات و تربیت بدنی با ۲ میلیارد تومان، تکمیل فضای اداری اساتید با ۹۰۰ میلیون تومان، بهسازی بلوک های سه و پنج خوابگاه شهید چمران با اعتبار ۸۵۰ میلیون تومان، ثبت ۲ اختراع، صنعتی سازی آشپزخانه با اختصاص یک و نیم میلیارد تومان و بازسازی و نوسازی خوابگاه های اندیشه و الغدیر با چهار میلیارد تومان از دیگر اقدامات دانشگاه ایلام طی ماه های اخیر است.

رییس دانشگاه ایلام ایجاد خوابگاه متاهلی ویژه دانشجویان را از اولویت های دانشگاه ایلام برشمرد و افزود: در این راستا طراحی خوابگاه های متاهلی با ۳۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.

 
انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان