جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام | مدیرکل استاندارد ایلام از آغاز آزمون سنواتی باسکول های ثابت همکف استان، همزمان با شروع فصل برداشت گندم در مناطق گرمسیری این استان خبر داد.



به گزارش آفتاب ایلام ،مهناز همتی روز چهارشنبه اظهار داشت: در راستای اجرای ضوابط اجرایی سازمان ملی استاندارد در زمینه اندازه شناسی و اطمینان از صحت عملکرد باسکول‌های وسایل چرخدار جاده‌ای ثابت همکف، باسکول‌های مراکز خرید گندم شامل سیلوهای گندم، شرکت‌های آرد و تعاونی روستایی‌ها در شهرستان‌های دهلران و مهران از نظر صحت عملکرد بررسی شد.

وی با اشاره به اجرای آزمون سنواتی باسکول‌های ثابت همکف استان پیش از شروع فصل برداشت گندم در استان افزود: در این مرحله آزمون اولیه، سنواتی و بعد از تعمیر، صحت عملکرد تمامی باسکول ثابت همکف استان از جمله شرکت‌های خدماتی، شرکت‌های حمل و نقل، مراکز ذرت خشک کنی، مرغداری‌ها، سیلوها و مراکز خرید گندم توسط آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد مورد سنجش قرار می گیرد.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به الزامی بودن نصب گواهی آزمون صحت عملکرد استاندارد در محل کار باسکول‌ها یادآور شد: کشاورزان هنگام فروش محصول خود از وجود گواهی آزمون صحت عملکرد و تاییدیه استاندارد در محل کار باسکول‌های مراکز خرید مطمئن شوند.

همتی اضافه کرد: آزمون صحت عملکرد باسکول‌ها منحصر به ایام برداشت محوصلات کشاورزی نبوده و این طرح به طور ادواری در طول سال در تمامی شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

۲۸ مرکز خرید گندم با ظرفیت ۱۲۵ هزار تن در استان فعال است که از این مقدار ظرفیت، ۶۰ هزارتن مسقف و ۶۵ هزار تن نیز غیر مسقف است.

 انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان