چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403| 24 April 2024

آفتاب ایلام |مدیر کل ورزش و جوانان ایلام گفت: توزیع و توسعه عادلانه فضاهای ورزشی بویژه در مناطق محروم استان جزو اولویت ها و رویکرد اصلی ورزش و جوانان استان است.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام ،شهاب شهبازی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۱۰۷ پروژه ورزشی روباز و سرپوشیده در دست اقدام قرار دارد اظهار داشت: مساحت کل این پروژه ها ۲۲۲ هکتار و ۲۲۸ متر مربع که تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه ها هزینه شده است.

وی در ادامه گفت:اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه ها در سطح استان ۲۲۴ میلیارد تومان می باشد که مصوب سال ۱۴۰۱ مبلغ ۷۰ میلیارد و ۱۰۹ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

وی سرانه فضای ورزشی در استان را ۹۶ سانتی متر مربع خواند و افزود: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان و با نگاهی که استاندار به بحث توسعه ورزش،۱۰۰ درصد اعتبار به ۳۲ پروژه با پیشرفت ۶۵ درصدی تخصیص داده شد که تا کنون ۲۲ پروژه ورزشی شامل زمین چمن مصنوعی و زمین چمن طبیعی بزرگ و سالن های چند منظوره به بهره برداری رسید و ۱۰ پروژه باقی مانده تا پایان سال مالی افتتاح خواهد شد که با بهره برداری از این پروژه ها سرانه فضای ورزشی از ۰/۹۴ متر مربع به ۰/۹۶ متر مربع خواهد رسید.

وی سرانه فضای ورزشی در استان را نسبتاً محدود اعلام کرد و ادامه داد: متاسفانه در سطح شهرستان ها،توزیع سرانه به صورت عادلانه رعایت نشده است که جهت رفع این موضوع،بخصوص در شهرستانهای محروم هلیلان و ملکشاهی با مشارکت بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان اقدامات مناسبی در دست اقدام است.

شهبازی به استاندارد سرانه فضای ورزشی شهرستان ها گریزی زد و گفت: خوشبختانه تعدادی از شهرستان های استان دارای سرانه خوب و بالای یک و نیم متر بوده و برخی از شهرستانها تا ۰/۴۷ اختلاف سرانه دارند که با افتتاح پروژه های جدید این فاصله کم خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تصریح کرد:در حوزه ورزش قهرمانی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ورزشکاران سازمان یافته ۳۶۵۰۰ ورزشکار هستند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۰/۷ افزایش جذب ورزشکار از این رده داشتیم.

وی افزود:در سال جاری از مجموع عناوین کسب شده انفرادی در مسابقات کشوری ۱۹۵ مدال طلا، نقره و برنز توسط ورزشکاران استان کسب شده و مجموع عناوین کسب شده تیمی در مسابقات تعداد ۱۲ مقام اول تا سوم تیمی بوده است.

وی عناوین کسب شده در مسابقات بین‌المللی را ۲۴ مدال اعلام کردو گفت: همچنین ورزشکاران استان۵ مدال در عناوین جهانی و در مسابقات آسیایی ۹ مدال کسب کردند.

وی گفت:در بازه ی زمانی سال جاری در بحث توسعه ورزش در مناطق کم برخوردار ۷۳ خانه ورزش در روستاهای کم برخوردار ایجاد شده که در شش ماهه دوم تعداد این روستاها به ۸۵ روستا رسیده است .

شهبازی تصریح کرد:در ورزش همگانی با توجه به نیاز عمومی مردم و کم هزینه بودن آن در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۴ همایش ورزشی پیاده روی خانوادگی برگزار شده است که‌ برگزاری مسابقات جام روستاییان در سطح استان با حضور ۳۹۱ تیم به مدت پنج ماه به صورت مستمر، ورزش و تحرک و پویایی را در روستاها و مراکز شهرستانها ایجاد کرد.

وی گفت: مرحله دوم این بازی‌ها جام ایرانیان می باشد که خوشبختانه در کل استان تاکنون ۳۸۰ تیم برای آن ثبت نام کردند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان