سه شنبه، 28 فروردین 1403| 16 April 2024

آفتاب ایلام |سرپرست شرکت خدمات حمایتی جهادکشاورزی ایلام گفت: تامین به موقع نهاده با هدف مبارزه با آفات و تغذیه خاک در افزایش راندمان کشاورزی در اولویت شرکت خدمات حمایتی قرار دارد.

سیامک بیگی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار آفتاب ایلام اظهار داشت:اگر بتوانیم به موقع نهاده را تحویل کشاورز دهیم و هنگام برداشت به میزان تولید مورد نظر برسیم، در این صورت به هدف مطلوب دست یافته‌ایم.

وی تصریح کرد: هم اکنون کود شیمیایی برای چهار محصول گندم جو، کلزا، و چغندر قند تامین می شود. در سال ۱۴۰۲ محصولات برنج، درختان میوه، سبزی و صیفی جات نیز به این تعداد افزوده می شوند.

بیگی افزود: در حال حاضر ۱/۵ برابر بذر تولید شده با کیفیت بالا به استان های دیگر صادر و در این زمینه استان ایلام خودکفا است.

وی از فعالیت دو کارخانه تولید کود شیمیایی در استان خبر داد و افزود:عمده محصولات تولید شده این کارخانه ها علاوه بر تامین نیاز داخلی به سایر استان های کشور نیز صادر می شود.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی جهادکشاورزی ایلام ادامه داد: این کارخانه ها در دو شهرستان دهلران و ایوان فعال هستند وی ادامه داد: ۵٠ درصد کود اوره و ۷٠ درصد سایر کودها در انبارهای شرکت خدمات حمایتی شهرستان ایلام و مهران ذخیره است،که در مواقع نیاز به پیک کاری این شرکت کمک و مورد استفاده قرار می گیرد.

وی بیان داشت: در راستای ارائه خدمات مناسب، کیفیت کودهای تولیدی که عمدتا صادراتی هستند در کارخانه های استان تست می شود.

بیگی عنوان کرد: در حال حاضر ۹٠درصد کود های شیمایی کشاورزان در داخل کشور و ۱۰ درصد باقیمانده مانند کود فسفاته از خارج کشور وارد می شود.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین برنامه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سال ۱۴۰۲، به صفر رساندن واردات کود شیمیایی است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان