جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

آفتاب ایلام |مدیر کل امور عشایر ایلام از بازدید بیش از ۱۰ هزار نفر از سیاه چادر و نوروزگاه عشایری در ایلام خبر داد.

فرشاد یاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب ایلام،با بیان این‌که تاکنون بیش‌از ۱۰ هزار نفر از سیاه چادرهای برپا شده در سطح استان بازدید کرده‌اند اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تعطیلات نوروز تعداد بازدیدها به ۱۰۰ هزار افزایش یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح ۶۰۳۰" ادامه داد:با توجه به اینکه ۶۰ درصد حوادث رانندگی در سی کیلومتری ورودی شهر ها رخ می‌دهد که برای جلوگیری از این حوادث امور عشایر در ورودی شهرها اقدام به برپایی این سیاه چادرها کرده‌است.

یاسمی با بیان این‌که برپایی این سیاه چادرها به‌منظور رفع خستگی مسافران و همچنین ارائه صنایع دستی، تولیدات دامی و... انجام شده است افزود: خوشبختانه برپایی این سیاه چادرها در مناطق مختلف استان فروش محصولات و درامدزایی عشایر را بدنبال داشته است.
وی افزود: ۳۰ عدد سیاه چادر در سطح شهرستان‌های استان برپا شده که خوشبختانه مورد استقبال گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفته‌اند.

یاسمی در ادامه به کوچ عشایر استان‌های لرستان، همدان، کرمانشاه و... به مناطق ییلاقی استان اشاره کرد و گفت: هرساله کوچ عشایر استان‌های همجوار به مناطق ییلاقی استان در بازه زمانی ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت انجام میگرفت که با توجه به بارندگی‌های اخیر کوچ عشایر با تاخیر انجام می‌شود.
یاسمی تصریح کرد : نشست‌های مدیریت کوچ عشایر با حضور دستگاه‌های مرتبط استان ایلام و همچنین استان‌های همجوار از جمله دام‌پزشکی، مرزبانی، پزشکی قانونی و... برگزار می‌شود و تمهیدات لازم در خصوص انجام واکسیناسیون و پلاک کوبی و همچنین سلامت خود عشایر اندیشیده می‌شود.
وی در ادامه به دیگر اقدامات اداره کل امور عشایر استان اشاره کرد و گفت: ترمیم و بازگشایی مسیرهای عشایری، آبرسانی سیار وانجام اطلاع رسانی ها لازم از طریق پیامک به عشایر در خصوص بارندگی و... از جمله این اقدامات است.
مدیرکل امور عشایر استان ایلام در پایان به اقدامات این اداره در حوزه تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: به این منظور عرضه مستقیم گوشت تولیدی عشایر با قیمت پایین تر از قیمت بازار انجام می‌شود که با توجه به حذف دلالان این اقدام به سود عشایر و مصرف کننده است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان