سه شنبه، 28 فروردین 1403| 16 April 2024

آفتاب ایلام |استاندار ایلام گفت:قریب به سه برابر بیش از میزان تعهد اشتغال سال ۱۴۰۱ ایلام محقق شد.


به گزارش آفتاب ایلام، حسن بهرام نیا استاندار ایلام روز یکشنبه ۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ در نشست کارگروه اشتغال استان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ که توسط مقام معظم رهبری با عنوان « مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است،اظهارداشت: مسئولان با نصب قراردادن فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ بکوشند.

وی با اشاره احیای واحد های راکد استان در سال ۱۴۰۱، گفت: در سال گذشته ۳۳ واحد راکد و نیمه تعطیل استان فعال شد و برای توسعه این واحدها از محل‌های مختلف به این واحدها تسهیلات اعطا می شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تاکید کرد: اشتغال، سرمایه گذاری و تورم ارتباط مستقیم با هم دارند و باید تمامی بسترهای های سرمایه گذاری خارجی و داخلی مهیا شود که خوشبختانه در آینده نزدیک شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی از جمله سرمایه گذارانی از کشور چین در استان خواهیم بود.

دکتر بهرام نیا اضافه کرد: با خواست خدا و با اتکا به ظرفیت های بالقوه استان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی و گردشگری ..... در آینده نه‌چندان دور ایلام جزو استان برخوردار کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایلام در سال ۱۴۰۱ در حوزه اشتغال بسیار خوش درخشید ضمن قدردانی از کارگروه اشتغال استان، افزود: قریب به سه برابر میزان تعهد اشتغال سال ۱۴۰۱ ایلام محقق شد و تعهد اشتغال استان در سال گذشته ۶ هزار ۶۷۱ شغل بود که تا نیمه اول اسفندماه بیش از ۱۵ هزار شغل در سامانه رصد وزارت کار به ثبت رسید که رشد ۲۵۵ درصدی اشتغال استان در مقایسه با تعهد کشوری را نشان می دهد.

وی با تاکید بر بهبود فضای کسب و کار و اجرای شاخص های ۱۱ گانه بهبود فضای کسب و کار در استان، گفت: همه بسترها برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی ایجاد و مدیران دستگاه های اجرایی باید بهتر از سال گذشته به این عرصه ورود کنند.

استاندار ایلام تصریح کرد: میزان تورم، نوع فعالیت و عملکرد اعضای کارگروه اشتغال و شاخص های یازده گانه بهبود کسب و کار در میزان سرمایه گذاری استان بسیار موثر است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با تاکید برطرف شدن موانع سرمایه گذاری، حذف بوکراسی اداری و فراهم شدن تمامی امکانات و ظرفیت های برای رشد سرمایه گذاری در استان، گفت: برای رشد سرمایه گذاری در استان لازم است زیست‌بوم سرمایه گذاری در ایلام تدوین و در سایت بارگذاری شود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت ایجاد میدان میوه و تره بار در شهر ایلام نیز افزود: اقدامات مقدماتی برای ایجاد میدان تره بار در ایلام انجام شده و پس از راه‌اندازی این میدان  انواع اقلام و میوه ها در این میدان میوه و تره بار عرضه می شود و این میدان در کاهش میزان قیمت میوه و تره بار بسیار موثر است.

وی با تاکید براینکه با وجود ظرفیت های نفت و گاز و پتروشیمی می طلبد استان ایلام بعنوان پارس غربی هدف‌گذاری شود افزود:از نخبگان استان دعوت می شود و در قالب تشکیل یک کارگروه برای تحقق برنامه‌ها و اولویت های رشد و توسعه استان از همه پیشنهادات و نکته نظرات آنان استفاده می کنیم.

استاندار ایلام گفت:تعهد اشتغال استان در سال جدید ۸ هزار  ۸۵۹ هزار شغل است که سهم و بُرش اشتغال شهرستان ها و دستگاه های اجرایی استان براساس «آمایش سرزمین» و «با عنایت به ظرفیت های موجود» تعیین می شود.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان