جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: پیکر مطهر شهید والامقام حسین عباسی تبریزی فردا از میدان شهدا تا میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام تشییع خواهد شد.



به گزارش آفتاب ایلام ،سردار جمال شاکرمی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز ۷۰ درصد شهید حسین عباسی تبریزی اظهار داشت: خدا را شاکریم با وجود حدود ۳۵ سال از پایان دفاع مقدس همچنان عطر ، نام و یاد شهیدان در فضای جامعه استشمام می شود و شهدا تطهیر کننده روح و جسم همه هستند تا آلودگی های دنیوی باعث نشود روحیه شهید و شهادت طلبی در جامعه کمرنگ شود.

وی افزود: شهید حسین عباسی تبریزی شخصیتی جامع الاطراف داشت که اخلاص ، شجاعت ، تواضع و مهربانی ایشان در میان عموم رزمندگان دوران دفاع مقدس زبانزد بود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام با تمجید از روحیه ولایت مداری این شهید والامقام تاکید کرد: شهید عباسی تبریزی هیچگاه دلبسته امور دنیوی نبود و با تحمل رنج های ناشی جراحت های دوران دفاع مقدس همچنان دل در گرو آرمان های امام و شهیدان داشت و خداوند متعال نیز وی را به این درجه والا رساند.

سردار شاکرمی نقش همسر شهید را در پرستاری از ایشان در دوران طولانی جانبازی ستود و اضافه کرد: احترام و حفظ شان و جایگاه شهدا و خانواده معظم ایشان بر همگان واجب است.

وی بر لزوم برگزاری باشکوه مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حسین عباسی تبریزی تاکید کرد و اظهار داشت: این آیین فردا از ساعت ۹ صبح از میدان شهدا به سمت میدان ۲۲ بهمن برگزار و سخنران مراسم نیز سردار اله نور نورالهی خواهد بود.

به گزارش آفتاب ایلام، شهید حسین عباسی تبریزی اول مهرماه سال ۱۳۴۴ در منطقه هرمزآباد شهرستان مهران دیده به جهان گشود.

هنگام شروع جنگ تحمیلی ۱۵ ساله بود که با وجود سن کم و جثه کوچک به صف رزمندگان اسلام در مقابل دشمن بعثی پیوست و در دوران دفاع مقدس دیده بانی لشکر ۱۱ حضرت امیر (ع) را بر عهده داشت.

شهید عباسی تبریزی در عملیات های والفجر پنج ، والفجر هشت ، والفجر ۱۰ ، کربلای یک ، کربلای پنج ، نصر چهار و نصر هشت حضور داشت.

این شهید والامقام در عملیاتی های متعددی مجروح شد ولی در سال ۶۷ در حین ماموریت بر اثر اصابت ترکش به جمجمه مجروح و ماهها در حالت کما بسر برد و پس از آن جزو جانبازان ۷۰ درصد بشمار می رفت.

این شهید والامقام سرانجام روز گذشته ششم فروردین ماه ۱۴۰۲ پس از تحمل سال ها رنج مجروحیت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 
انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان