جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام |مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: توده بارشی که شنبه وارد استان شد در شهرستان آبدانان منجر به بارش ۱۱۴ میلی متر باران شد.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام ،سیروس نادری روز دوشنبه اظهار داشت: خوشبختانه بارش های این توده در اکثر مناطق استان چشمگیر و سنگین بود که بیشترین بارش ها در آبدانان با ۱۱۴ ، سرابباغ ۱۰۲ ، مورموری ۹۱ و دره شهر ۵۹ میلی متر به ثبت رسید.

وی افزود: میمه با ۵۴ ، پهله ۵۰ ، دشت عباس ۵۰ ، ملکشاهی ۴۷ ، ماژین ۴۶ ، بدره ۴۴ ، دهلران ۴۳ ، لومار ۴۰ و موسیان با ۴۰ میلی متر از دیگر نقاطی بودند که بیشترین بارش را داشته اند.

مدیرکل هواشناسی ایلام یادآور شد: میزان بارندگی در شهر ایلام ۱۸ و در ایستگاه فرودگاه نیز ۲۲ میلی متر بوده است.

نادری تاکید کرد: کمترین بارش این توده نیز از مهران با ۳،۹ ، چوار ۶ و ایوان با هفت میلی متر گزارش شده است.

وی افزود: بارش ها از عصر و غروب امروز در نقاط مختلف استان ادامه می یابد اما شدت بارش ها نسبت به دیروز کمتر و به صورت نقطه ای و همراه بارعد و برق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی ایلام یادآور شد: فردا با خروج سامانه احتمال بارش نقطه ای و پراکنده با توجه به رطوبت هوا وجود دارد.

وی همچنین از کاهش دما در بیشتر نقاط استان با خروج این توده بارشی خبر داد و افزود: طبق نقشه های ماهواره ای احتمال تشکیل یک سامانه جدید بارشی برای روز جمعه تا یکشنبه همراه با هسته سرد وجود دارد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال آبی در مهرماه ۱۴۰۱ تاکنون بیشترین بارندگی در استان ایلام مربوط به آبدانان با ۷۱۲ میلی متر و کمترین متعلق به مهران با ۱۸۶ میلی متر بوده است.

آبدانان ، دره شهر ، دهلران ، بدره و چوار در میان شهرستان های استان به نسبت بلند مدت با افزایش بارندگی روبرو بوده و سایر نقاط همچنان نسبت به بلند مدت کاهش بارش را داشته اند.

 
انتهای پیام/

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان