شنبه، 08 اردیبهشت 1403| 27 April 2024

آفتاب ایلام |رئیس سازمان صمت ایلام با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی نیمه تمام در حال احداث وجود دارد،گفت:تعداد زیادی از این مبلغ سرمایه گذاری در مراحل نهایی و با پیشرفت ۷۰ درصد هستند.

به گزارش آفتاب ایلام،رئیس سازمان صمت استان،امروز درجریان تور صنعتی راهیان پیشرفت به مناسبت دهه فجر در جمع خبرنگاران در بازدید از شهرک‌ صنعتی چوار و شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام و کارخانه گچ ماربره،اظهار داشت:از ابتدای سال جاری برنامه ریزی هایی با استفاده از ظرفیت هایی چون کارگروه تسهیل رفع موانع تولید،تامین مالی از طریق اعتبارات تبصره 18،طرح نهضت احیا و جلسات مختلف با سرمایه گزاران انجام شده است.

وی ادامه داد:با این تلاش های صورت گرفته در سال جاری احیا یا افزایش تولید۲۴ واحد صورت گرفته است.

محمدرحیمی در ادامه با نویدبه مدیرانی که واحد تولیدی آنها تعطیل است،افزود:تمام تلاش حوزه ی اقتصادی و مسئولان استان جهت کمک به این واحد ها جهت رفع مشکل و تامین مالی آنها در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به شرط اصلی تحقق این امر گفت:باید بخش خصوصی به عنوان شریک اصلی با تمام عزم و اراده خود در کنار صمت بوده تا این مشکلات رفع شود.

محمدرحیمی گفت:بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی نیمه تمام در حال احداث وجود دارد که تعداد زیادی از این مبلغ سرمایه گذاری در مراحل نهایی و با پیشرفت ۷۰ درصد هستند.

وی در ادامه با اشاره به شرکت پتروشیمی ارغوان گستر گفت:این شرکت پیشرفت بالای ۹۰ درصد را داشته که فاز اول آن نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

محمدرحیمی تاکید کرد:با راه اندازی طرح های نیمه تمام و شروع سرمایه گذاری جدید آینده ی صنعتی استان درخشان تر خواهد شد.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در بازدید از واحد احیاء شده نخ‌تابان زرین‌دست، تولید کننده تک رشته‌ها و گونی پلاستیکی از پروپیلن، گفت:بهره‌برداری از این واحد،زمینه رشد صادرات کشور را افزایش داده و سالیانه بیش از ۵ میلیون دلار به کشورهای همسایه صادر می‌نماید.

رضا محمدرحیمی افزود:این واحد در زمینی به مساحت ۴۱۰۰ متر مربع و با سرمایه‌ گذاری ۵۵۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی ایلام،قرار گرفته است.

وی اشتغال این واحد را ۶۰ نفر عنوان کرد و یادآور شد:با راه‌اندازی یا احیاء اینگونه واحدها،امیدآفرینی و روحیه نشاط در جامعه حاکم می‌گردد.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت ایلام ظرفیت تولید این واحد را ۱۱ هزار تن در سال عنوان کرد و گفت:با توجه به اینکه این واحد،از صنایع پائین دستی پتروشیمی است،با آغاز به کار پتروشیمی ارغوان گستر،در مجاورت پتروشیمی ایلام،مواد اولیه خود را با سهولت تامین کند.

محمد رحیمی گفت:با راه‌اندازی پارک پروپیلن در مهران بیش از ۸۰ واحد تولیدی با این شرایط به بهره‌برداری می‌رسد. 

 وی در خصوص واحد تولیدی احیا شده هیما گستر هم توضیح داد:این واحد تولیدی که ۱۷ سال راکد بود به تازگی وارد مدار تولید شده است، این واحد یکی از ۱۲۲ واحد تولیدی احیا شده استان ایلام از سال گذشته تا به حال است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد محصولات این شرکت صادر می‌شود،ادامه داد:در حال حاضر ۲۶ نفر نیروی بیمه شده در شیفت‌ های کاری در این واحدفعالیت دارند.

محمدرحیمی گفت:۳۵۰ میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری این واحد است.

بازگشت ۲۴ واحد تولیدی راکد ایلام به چرخه تولید

ریی سازمان صنعت،معدن و تجارت ایلام گفت:در سال جاری ۲۴ واحد تولیدی راکد استان به چرخه تولید بازگشته است.

محمدرحیمی با اشاره به تاکید و تصمیم جدی دولت سیزدهم برای احیای واحدهای راکد،گفت:بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی با برگزاری مدون جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در دستور کار این اداره کل است.

وی خاطرنشان کرد:به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های نیمه تمام،افزایش ظرفیت واحدهایی که زیر ظرفیت کار و به چرخه تولید و احیا کردن واحدهای تعطیل از جمله اهداف صمت عنوان کرد.

سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد تومانی در شرکت ارغوان گستر پتروشیمی ایلام

 همچنین در بازدید خبرنگاران از شرکت ارغوان گستر ایلام با بیان اینکه گاز استحصالی از پتروشیمی ایلام وارد این شرکت می‌شود،گفت:این گازبه پلی‌پروپلین به عنوان محصول شرکت ارغوان‌ گستر تبدیل می شود.

محمد رحیمی،میزان اشتغالزایی این پروژه را ۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود:در طرح‌های حوزه صنعت استان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۹ طرح بزرگ صنعتی در استان با پیشرفت مناسب در دست اجرا است،گفت:پتروشیمی هلیلان،پتروشیمی دهلران،فولاد ایوان،طرح کاغذ سنگی و ارغوان گستر ایلام از جمله پروژه‌های مهم بخش تولید و صنعت استان است.

افتتاح فاز اول پتروشیمی ارغوان گستر ایلام در بهمن ماه سال جاری

رییس سایت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام گفت:در بهمن ماه سال جاری فاز اول این شرکت افتتاح و تابستان سال اتی به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید.

محمدرضا شاهمرادیان نیز در حاشیه ی بازدید خبرنگاران از پتروشیمی سایت ارغوان گستر ایلام،گفت:واحد پلی‌پروپیلن با ظرفیت تولید ۱۵٠ هزار تن در سال با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹٠ درصد در حال تکمیل شدن است.

وی افزود:راه اندازی بخشی از پتروشیمی ارغوان گستر ایلام در دستور کار هلدینگ و شرکت قرار دارد و طی روزهای آینده انجام می شود.

رییس سایت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام گفت:برای تکمیل این طرح،تاکنون ۱۶٠ میلیون یورو هزینه شده است.

شاهمرادیان ادامه داد:شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام در زمینی به مساحت ۸ هکتار و با اشتغالزایی ۷٠٠ نفر در مجتمع پتروشیمی قرار دارد.

وی عنوان کرد:خوراک و ورودی و خروجی ها این شرکت در بستر پتروشیمی ایلام استفاده خواهد شد.

رییس سایت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام تصریح کرد:برای سال اول تولید،نزدیک به ۱۲٠ هزار تن در برنامه سالانه با توجه به تامین خوراک از سوی پتروشیمی پیش بینی شده است.

بازدید از کارخانه گچ صالح

مدیرکل سازمان صمت استان ایلام همچنین در بازدید از طرح صنعتی گچ ایلام صالح اظهار داشت:استان ایلام در حوزه معدن دارای پتانسیل‌های مطلوبی است و ۱۶ ماده معدنی در استان ایلام شناسایی شده است که بیشتر شامل مصالح ساختمانی و کانی‌های غیر فلزی هستند.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته مجوز مربوط به این شرکت گچ ایلام صادر اما این راکد بوده افزود:خوشبختانه طی ۲ سال گذشته این واحد صنعتی فعال شده است و اشتغال۸۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۷۰ نفر بصورت غیر مستقیم را به دنبال داشته است.

محمد رحیمی تصریح کرد:بخش عظیمی از تولیدات این واحد صنعتی به کشور عراق و کویت صادر می‌شود.

وی به آماده بودن بودن طرح های پیشنهادی اشاره کرد و گفت:شرایط کار و فعالیت در استان ایلام فراهم است و از تمامی سرمایه گذاران جهت فعالیت در استان دعوت می شود .

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان