شنبه، 08 اردیبهشت 1403| 27 April 2024

آفتاب ایلام |شاید جواب ساده نباشد، خیلی ها احتمالا از وضعیت فعلی ناراضی اند اینکه مردم از لحاظ اقتصادی در مضیقه قرار گرفتن، یا کاندیدای مورد علاقه آنها  رد صلاحیت شدند و بقول شورای نگهبان احراز صلاحیت نشدند و خیلی اما و اگر های دیگر، به این نتیجه رسیدن.

این را به یاد داشته باشیم همیشه رای دادن باعث اتحاد مردم می شود و خیلی کارها را با رای دادن میشود بدست آورد که با جنگ و مبارزه مسلحانه بدست نمیاد.
از طرفی سیاستمداران کشورهای متمدن دنیا به مردم کشور های که در تعیین سرنوشت خود دخیل نباشند، هیچ ارزش و احترامی قائل نیستند.
حال بنظرتون عدم شرکت در انتخابات بصلاح و یا به ضرر مردم ایران است.؟
شب تاریک و بیم موج...
شاید سخت ترین شرایط برای انسان بی عملی و ناتوانی در تصمیم گیری باشد.
ایستا ماندن در زمان و گم کردن جهت. دلشوره ؛ استرس و عجز در برداشتن یک گام.
خالی شدن و حیران ماندن از هر چه که انسان را سرپا نگه می دارد.ما دقیقا اکنون اینجاییم.
در نقطه ای از تاریخ و زمان که نمیدانم کجاست.
به گمانم جایی نزدیکی های همان پیچ تاریخی معروف.

ایستادن در غبار و تماشا و تماشا تا پر شدن مسیر از خار و سنگ و خارا سنگ و از بین رفتن راهی که به هزار خون دل سنگ چین شده بود.
تنها دستاورد عدم شرکت تنها و تنها یک رضایت درونی ست از اینکه وارد بازی دیگران نشده ایم. یا بازی نخورده ایم دقیقا همان حاصل جمع " صفرو دیگر هیچ.

شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هائل
کجا دانند حال ما سبکباران ساحلها..
شرکت در انتخابات یک وظیفه اجتماعی نیست، چرا که قرار نیست کسی به خاطر رای ندادن، ما را تنبیه یا جریمه کند.
رای دادن یک حق است که در صورت تمایل می‌توانیم از آن استفاده کنیم.
همین امروز هم، مردم زیادی در جهان برای داشتن حق رای می‌جنگند؛ و عده بسیاری در این راه می‌میرند. حتی امروز در برخی از کشورهای عربی همسایه ما، زنان حق رای ندارند و فعالان اجتماعی و سیاسی برای احقاق این حق تلاش می‌کنند و حتی در مواردی هزینه‌ی سنگینی می‌پردازند.
حالا این حق در کشور ما وجود دارد. حقی که برای داشتن آن زحمت بسیاری کشیده شده است و امروز زنان و مردان، مستقل از زبان و رنگ و قومیت و گرایشات سیاسی، حق دارند که رای خود را در صندوق بیندازند

فرهنگ پوپولیستی یا همان نداشتن درک و سواد سیاسی،
در یک لحظه اسیر جریانات سیاسی و اسیر احساسات و هیجانات شدن؛ عامل بیشترین بدبختی و پشیمانی ها را در طول تاریخ برای ملت ها به همراه داشته است.

هر کس قرار است که به عنوان وکیل مردم انتخاب شود، قبل از هر وکالتی باید از همه لحاظ و همه جوانب مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد.

آنچه مهم است ما از هر گروه و طیف و حزب و دسته و نگرشی که هستیم ، باید اتحاد، یکپارچگی و همبستگی خود را برای رسیدن به سربلندی ایران ومردم ایران حفظ کنیم.

انتهای پیام/

طاهره فرازمند 

دکتری تخصصی جامعه شناسی



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان