شنبه، 08 اردیبهشت 1403| 27 April 2024

آفتاب ایلام |مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به ۳۰۰ نفر از مستمری‌بگیران این صندوق پرداخت می‌شود.

به گزارش آفتاب ایلام،"محمد قیصرزاده" روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار کرد: پرداخت مستمری سالمندی، از کارافتادگی، مستمری به بازماندگان، نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از سایر صندوق‌های بیمه‌ای به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و برعکس از جمله مزایای پوشش بیمه‌ای این صندوق است.

وی با بیان اینکه سن ورود به بیمه گذاری در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۱۸ تا ۵۰ سال است،گفت:این صندوق متقاضیان را در سطوح هشت گانه با پرداخت سالانه حداقل هفت هزار و ۵۰۰ ریال و حداکثر ۳۰ میلیون و شصت هزار ریال عضو گیری می‌کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام تاکید کرد: صندوق آمادگی خود را با ۲۴ دفتر کارگزاری در سطح استان جهت جذب کشاورزان و روستائیان فاقد بیمه و تمامی افراد فاقد پوشش بیمه‌ای اعلام کرده است‌.

قیصر زاده فلسفه تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی بیمه افراد فاقد پوشش بیمه ای دانست و تاکید کرد: در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت هستیم.

وی گفت: ۱۸ سال از فعالیت صندوق بیمه می‌گذرد و باید بررسی کنیم که چه میزان از جامعه هدف ما از مزیت این صندوق مطلع هستند و باید بررسی شود تا چه میزان در اهداف خود موفق بودیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام با اشاره به بهره مندی دانشجویان از خدمات صندوق و ایجاد سوابق بیمه ای برای این افراد، یادآور شد: برای دانشجویان با پرداخت حداقل هفت هزار و ۵۰۰ ریال در سال و مساعدت ۷۰ درصدی از سوی دولت، سوابق بیمه ای ایجاد و در پایان دوران تحصیلی به عنوان سابقه کار برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

قیصرزاده با بیان اینکه فرهنگ سازی بیمه اجتماعی در جوامع هدف از رسالت های صندوق است، یادآور شد: برای تحقق این دستور کار از ظرفیت فضای مجازی، رسانه های استانی، صدا و سیما و تبلیغ و اطلاع رسانی از طریق مسئولان و مقامات جهت ایجاد اعتماد جامعه هدف به بیمه استفاده می شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام از پرداخت عیدی به تمامی مستمری بگیران در هفته آینده خبر داد و گفت: بیمه تکمیلی رایگان برای تمامی مستمری بگیران در آینده نزدیک انجام می شود.

قیصرزاده خاطرنشان کرد: سهمیه تخصیصی استان در سال‌جاری در سه حوزه جذب و تمدید بیمه شده‌های غیرفعال منفصل و متصل سه هزار ۳۳۹ نفر بوده که ۹۵درصد آن محقق شده است.

وی یادآور شد: در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت تمامی مادران بیکار و ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر به صورت رایگان بیمه صندوق می شوند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان