شنبه، 08 اردیبهشت 1403| 27 April 2024

آفتاب ایلام |مدیر تعاون روستایی ایلام از خریداری ۳۷۵ تُن میوه ویژه شب عید نوروز با هدف کنترل بازار و جلوگیری از سوءاستفاده واسطه و دلالان، در این استان خبر داد.

به گزاش آفتاب ایلام، "حمیدرضا شکری" امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه با اشاره به توزیع میوه شب عید (۱۴۰۳) اظهار داشت:۱۰ نقطه از شهر ایلام برای توزیع میوه مکان‌یابی شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام با بیان اینکه توزیع میوه‌های شب عیداز ۲۰ اسفند آغاز می شود،گفت:بنا بر تصمیم کمیته راهبری تامین میوه شب عید۱۴۰۳،مقدار ۳۷۵ تن میوه سیب و پرتقال توسط تعاونی‌های روستایی استان با حذف واسطه‌ها از باغداران شمال کشور به صورت مستقیم خریداری شده است.

وی به قیمت این میوه ها اشاره داشت و گفت: قبل از توزیع،قیمت عرضه این میوه‌ها در بازار ارزیابی و با ۱۵ درصد کاهش قیمت نسبت به بازار در مرکز استان و شهرستان ها عرضه می‌شود.
شکری در ادامه به تعهد سازمان جهاد کشاروزی و ادارات زیرمجموعه این سازمان برای کشت قراردادی ۲۰۴ هزار هکتار اشاره کرد و گفت: سهم اداره کل تعاون روستایی از این میزان ۳۰ هزار و ۵۰۰ هکتار است که به طور کامل محقق شده است.

وی در ادامه با اشاره به توزیع ۱۷ میلیون و ۸۶۹ هزار لیتر سوخت بین کشاورزان عضو اتحادیه‌های تعاون روستایی در سال جاری نیز اشاره داشت و گفت:این سوخت ها شامل بنرین،گازوئیل ،نفت سفید و گاز طبیعی بوده است.

شکری با بیان اینکه امسال ۳ هزار و ۵۱۱ تن آرد خریداری و به روستاهای فاقد نانوایی توزیع شده است،گفت:همچنین امسال با تملک دارایی سرمایه‌ای از طریق دولت به ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای تعمیر، توسعه و تجهیز ۱۲ انبار با ظرفیت بیش از ۱۰ هزار تن هزینه شد.

مدیر تعاون روستایی ایلام به دیگر اقدامات این اداره اشاره کرد و افزود:خرید بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم، خرید پنج هزار و ۹۶۴ تن کلزا، و همچنین خرید توافقی ۲۲ هزار تن محصولات، شامل ذرت و سبوس و غیره توسط اتحادیه‌های تعاون روستایی در سال جاری از این اقدامات بوده است.
وی به ایجاد بازارچه‌های عرضه محصولات روستایی در ۲ نقطه شهر ایلام اشاره کرد و گفت:با ایجاد این دو نقطه انواع محصولات تولید روستائیان با حذف واسطه ها و توسط تشکل‌ها و تعاونی‌های روستایی با قیمت مناسب به مصرف‌کنندگان در راستای طرح از مزرعه تا سفره عرضه می شود.
مدیر تعاون روستایی ایلام در ادامه ایجاد این بازارچه‌ها را مستلزم همکاری شهرداری و فرمانداری‌های نقاط مختلف استان عنوان کرد و گفت:ایجاد این بازارچه‌ها و عرضه ی فراروده‌های روستایی نقش مهمی در تنظیم قیمت بازار و همچنین کسب درآمد برای روستائیان دارد.
وی با بیان اینکه استان ایلام دارای ۲۲۷ تشکل و تعاونی است،افزود:این تشکل ها دارای ۴۵ هزار نفر عضو در قالب تعاونی های دامداران، زنبوردادان، مرغداران و تولید کشاورزی و غیره می شوند.
وی گفت:همچنین ۶۶ تعاونی تولید با ۶ هزار نفر کشاورز عضو و ۵۰ هزار هکتار اراضی آبی
در استان ایلام فعالیت دارد.

شکری در پایان به دیگر اقدامات این اداره در سال جاری اشاره داشت و گفت:ایجاد پنج مورد روستابازار در سطح استان،ایجاد ۲ مورد داروخانه تخصصی گیاه پزشکی،تامین و توزیع کودها و سموم شیمیایی به مقدار ۲۶ هزار و ۷۶۰ تن،تولید و عرضه انواع بذور اصلاح شده به مقدار ۱۳ هزار تن و ایجاد پنج مورد کارخانه تولید خوراک دام در قالب صنایع تبدیلی و تکمیلی از مهمترین اقدامات می باشد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان